دادستان ها به پرونده کلاهبرداری جنایی علیه الیزابت هلمز بنیانگذار ترانوس پایان دادند

دادستان ها به پرونده کلاهبرداری جنایی علیه الیزابت هلمز بنیانگذار ترانوس پایان دادند

الیزابت هولمز متهم به ادعاهای دروغین درباره ترانوس است

سن خوزه، کالیفرنیا:

دادستان ها روز جمعه به پرونده کلاهبرداری جنایی خود علیه الیزابت هولمز بنیانگذار ترانوس پایان دادند، اما هنوز مشخص نیست که آیا مدیر سابق سیلیکون ولی که زمانی قول داده بود صنعت آزمایش خون را متحول کند، در دفاع از خود شهادت دهد یا خیر.

در طول این محاکمه دو ماهه، هیئت منصفه در سن خوزه، کالیفرنیا، شهادت بیش از دوجین شاهد، از جمله بیماران و سرمایه گذارانی را شنیدند که به گفته دادستان ها، هولمز آنها را فریب داده است. در پایان پرونده خود، دادستان ها اقدام به رد یک مورد کلاهبرداری در مورد یک بیمار کردند.

اکنون، هولمز این فرصت را خواهد داشت که در دفاع از خود شاهدانی را ارائه دهد، هرچند که او موظف نیست.

هولمز متهم است که ادعاهای نادرستی در مورد Theranos دارد، از جمله اینکه دستگاه‌های آن می‌توانند طیف وسیعی از آزمایش‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر از روش‌های آزمایشگاهی معمولی از طریق یک قطره خون ناشی از نیش انگشت انجام دهند.

هولمز که زمانی به عنوان استیو جابز بیوتکنولوژی برای فناوری ظاهراً نوآورانه شرکتش تبلیغ می شد، با 9 فقره کلاهبرداری سیمی و دو فقره توطئه روبرو می شود. او خود را بی گناه اعتراف کرده است.

ترانوس که توسط هلمز در 19 سالگی در سال 2003 تأسیس شد، توجه سرمایه گذاران خصوصی را به خود جلب کرد و زمانی 9 میلیارد دلار ارزش داشت.

ثروت آن پس از انتشار مجموعه‌ای از مقالات در سال 2015 توسط وال استریت ژورنال که نشان می‌داد دستگاه‌های Theranos معیوب و نادرست هستند، کاهش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)