خیلی زود است که بدانیم آیا نوع جدید کووید به واکسن جدید نیاز دارد یا خیر: سازمان پزشکی اتحادیه اروپا

خیلی زود است که بدانیم آیا نوع جدید کووید به واکسن جدید نیاز دارد یا خیر: سازمان پزشکی اتحادیه اروپا

بلژیک روز جمعه گفت که اولین مورد در اروپا را کشف کرده است. (فایل)

لاهه:

تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که از نزدیک بر نوع جدید B.1.1.529 Covid-19 نظارت می کند، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا به واکسن های به روز شده نیاز است یا خیر.

آژانس دارویی اروپا گفت که به جزئیات بیشتری نیاز دارد تا ببیند آیا این سویه، که دارای “جهش های متعدد” است، می تواند از چهار تزریق فعلی مجاز برای بلوک فرار کند یا خیر.

EMA مستقر در آمستردام در بیانیه ای به AFP گفت: “ما از نزدیک در حال رصد نوع جدید B.1.1.529 هستیم که جهش های متعددی را در پروتئین اسپایک Covid-19 نشان می دهد.”

“اطلاعات کنونی برای تعیین اینکه آیا این نوع به طور قابل توجهی گسترش می یابد و تا چه حد ممکن است از مصونیت دریافت شده با واکسن دور شود، کافی نیست.”

وی افزود: EMA در حال حاضر پیش بینی نیاز به یک واکسن سازگار با ترکیبی متفاوت را برای مقابله با این نوع نوظهور زودهنگام می داند.

اتحادیه اروپا با نگرانی نسبت به اخبار مربوط به سویه جدید واکنش نشان داده و به کشورهای عضو پیشنهاد داده است که همه پروازها به جنوب آفریقا و از آنجا که برای اولین بار کشف شد را متوقف کنند.

بلژیک روز جمعه گفت که اولین مورد در اروپا را کشف کرده است.

EMA تاکنون چهار واکسن را برای استفاده برای بزرگسالان در اتحادیه اروپا تأیید کرده است: Pfizer-BioNTech و Moderna که از فناوری RNA پیام رسان استفاده می کنند و AstraZeneca و Johnson & Johnson که از فناوری ناقل ویروسی استفاده می کنند.

BioNTech روز جمعه گفت انتظار دارد حداکثر تا دو هفته دیگر اطلاعاتی در مورد میزان محافظت واکسن خود در برابر نوع جدید ارائه کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)