خطر بستری شدن در بیمارستان Omicron Covid بسیار کمتر از دلتا در مطالعات اولیه

خطر بستری شدن در بیمارستان Omicron بسیار کمتر از دلتا در مطالعات اولیه

دوزهای تقویت کننده محافظت بیشتری در برابر دلتا و مقداری محافظت در برابر Omicron علامت دار ارائه می دهند.

بر اساس سه مطالعه از داده های اولیه، نوع Omicron کووید-19 ممکن است کمتر از سویه دلتا بیماران را در بیمارستان بفرستد.

محققان در اسکاتلند نشان می‌دهند که Omicron در مقایسه با نوع قبلی با دو سوم کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان همراه است، اگرچه احتمال ابتلای Omicron به افرادی که قبلاً کووید داشته‌اند، 10 برابر بیشتر از دلتا بود.

تیم امپریال کالج لندن که با مجموعه بزرگ‌تری از داده‌های انگلستان کار می‌کرد، دریافت که افراد مبتلا به Omicron 15 تا 20 درصد کمتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و 40 تا 45 درصد کمتر به یک شب اقامت نیاز دارند.

داده‌های تازه به یافته‌های قبلی روز چهارشنبه اضافه می‌کند که نشان می‌دهد آفریقای جنوبی مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با سایر گونه‌ها، در صورت ابتلا به نوع جدید، ۸۰ درصد کمتر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند. این مطالعه توسط موسسه ملی بیماری های واگیر نشان داد که عفونت های Omicron همچنین با خطر ابتلا به بیماری های شدید 70 درصد کمتر از دلتا مرتبط است.

اگرچه مقدماتی است، اما بدنه تحقیقات می تواند اطمینان دهد که Omicron ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر از دلتا منجر به پیامدهای شدید شود، حداقل در مکان هایی که تعداد زیادی از افراد قبلاً مصونیت دارند.

موارد ثبت شده

با این حال، محققان گفتند که این سویه جدید بسیار مسری می تواند بر سیستم های مراقبت های بهداشتی تاثیر بگذارد، زیرا عفونت ها در سراسر جهان افزایش می یابد. موارد روزانه کووید در بریتانیا در روز چهارشنبه به بیش از 100000 افزایش یافت که بالاترین آمار یک روزه این کشور تاکنون است.

جیم مک منامین، مدیر ملی حوادث کووید-19 برای بهداشت عمومی اسکاتلند، که این مطالعه اسکاتلندی را با دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه استراثکلاید انجام داده است، گفت: «مهم است که ما از خودمان جلوتر نباشیم. بخش کوچکتر از تعداد بیشتری از مواردی که نیاز به درمان دارند ممکن است به معنای تعداد قابل توجهی از مردم باشد که ممکن است کووید شدید را تجربه کنند.

آنتونی فائوچی، که به عنوان مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خدمت می کند، این اظهارات را تکرار کرد. در حالی که مطالعه اسکاتلند “به نظر می رسد برای تایید و تایید” داده های آفریقای جنوبی است، او هشدار داد که جمعیت شناسی ایالات متحده ممکن است به نتایج متفاوتی منجر شود و کل پرونده ممکن است هر گونه مزیتی را از شدت کمتر حذف کند.

فائوسی در یک جلسه توجیهی گفت: «حتی اگر شدت شما کاهش یافته باشد، اگر تعداد موارد انفرادی بسیار بیشتری داشته باشید، این واقعیت که موارد بسیار بیشتری دارید ممکن است در واقع تأثیر کمتر شدید بودن آن را از بین ببرد.

تیم اسکاتلندی دریافت که دوزهای تقویت کننده محافظت بیشتری در برابر دلتا ارائه می دهند و تزریق سوم نیز محافظت بیشتری در برابر خطر عفونت علامتی برای Omicron ارائه می دهد.

رهبران بهداشت عمومی هشدار داده اند که سایر عوامل، مانند تعداد بیشتر افرادی که واکسینه شده اند یا قبلاً کووید داشته اند، ممکن است هر گونه مقایسه با نقاط قبلی در همه گیری را پیچیده کند. مطالعه اسکاتلندی همچنین تعداد بسیار کمی از افراد بالای 60 سال را شامل شد.

دو دوز

نیل فرگوسن، پروفسور امپریال، که به رهبری این مطالعه انگلیسی کمک کرد، گفت: «وقتی شدت Omicron را اندازه‌گیری می‌کنیم، آن را همانطور که آفریقای جنوبی در یک جمعیت بسیار مصون انجام داد، اندازه‌گیری می‌کنیم. او گفت که پس از دو دوز واکسن Pfizer Inc.-BioNTech SE، خطر بستری شدن در بیمارستان از Omicron احتمالاً با خطر دلتا برابر است – شاید نشان دهنده این واقعیت باشد که نوع جدید، اگرچه به طور بالقوه تا حدودی شدیدتر است، اما بهتر است از واکسن در افرادی که واکسن تزریق نکرده اند فرار کنند.

پنی وارد، استاد مدعو در پزشکی داروسازی در کینگز کالج لندن، گفت که مطالعات انگلیسی و اسکاتلندی زمان‌های پیگیری متفاوتی داشتند، به این معنی که نتایج ممکن است با پیشرفت بیماری افراد تغییر کند. “برای همه ما مهم است که مراقبت معقول، آزمایش، آزمایش، آزمایش و دریافت تقویت کننده های خود را در اسرع وقت انجام دهیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)