خطر التهاب قلب در جب های فایزر و مدرنا ارزیابی شد – RT World News

کمیته ایمنی آژانس دارویی اروپا خطر “بسیار نادر” میوکاردیت و پریکاردیت را در افرادی که واکسن‌های Pfizer-BioNTech یا Moderna Covid مصرف کرده‌اند، با انجام مطالعات گسترده در سراسر اروپا تأیید کرده است.

داده‌هایی که پس از آخرین جلسه کمیته ارزیابی ریسک نظارت دارویی (PRAC) منتشر شد، نگرانی‌های قبلی در مورد خطر احتمالی ناشی از واکسن‌های کووید را تایید کرد.

هر دو میوکاردیت و پریکاردیت در نظر گرفته می شوند “بسیار کم یاب” در دریافت کنندگان واکسن Comirnaty تولید شده توسط Pfizer-BioNTech و Spikevax که قبلاً به عنوان واکسن مدرنا شناخته می شد.

ادامه مطلب


توییتر پیوند انجمن قلب آمریکا را در رابطه با واکسن‌های کووید «ناامن» می‌داند

این دو حالت قبلاً به لیست عوارض جانبی واکسن ها اضافه شده بود.

در حالی که این تحقیق نشان داد که خطر ابتلا به میوکاردیت در مردان جوان افزایش می‌یابد، به طور کلی ارزیابی شد که از هر 10000 فرد واکسینه شده تنها یک مورد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دو وضعیتی که ممکن است ایجاد شود، هر دو شرایط التهابی قلب هستند و می توانند منجر به طیف وسیعی از علائم مانند تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم و درد قفسه سینه شوند.

علی‌رغم تایید خطر کم ناشی از مصرف واکسن، EMA مطمئن بود که مزایای همه واکسن‌های تایید شده کووید بر خطرات آن، از جمله بیماری‌ها یا عوارض احتمالی مرتبط با جراحات، بیشتر است. صرف‌نظر از نگرانی‌های بهداشتی، مقامات روشن بودند که شواهد نشان می‌دهد که مصرف تزریق می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از ویروس را کاهش دهد.

این آژانس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد و در صورت تغییر در ارزیابی خطر، شهروندان را به روز خواهد کرد.