«خدا» از سرود کریسمس حذف شد – اخبار جهانی RT

یک خواننده سوئدی به دلیل حذف ارجاعات به خدا از سرود قرن نوزدهمی که در یک برنامه تلویزیونی سالانه فصل کریسمس اجرا کرد، با واکنش شدید روبرو شد.

Malin Foxdal، خواننده و ترانه سرا، 43 ساله، هفته گذشته آهنگ کریسمس 1887 Zacharias Topelius “Julvisa” را در برنامه “Luciamorgon” SVT، که هر 13 دسامبر به مناسبت روز لوسیا پخش می شود، اجرا کرد.

با این حال، فاکسدال اشعار را تغییر داد تا ارجاعات به خدا را حذف کند، که در عوض با ارجاعات مبهم تر به خدا جایگزین شد. “عشق” و “سبک.”

اشعار اصلاح شده جنجال هایی را در سوئد و فراتر از آن برانگیخت و منتقدان آن را به عنوان نمونه ای از سکولاریزاسیون کریسمس ذکر کردند.

ماری ویلرمارک افسر ارتش رستگاری به این موضوع اعتراض کرد “نازک شده” نسخه در a پست در توییتر، با این استدلال که بدون ارجاع به خدا، سرود تبدیل می شود “دعای بدون گیرنده ای که بتواند مستجاب شود.”


پاپ آنچه را که درباره همه گیری کووید-19

روزنامه نگار فنلاندی، اولاو ملین، این حادثه را نامید “نمونه ای از pyromania سکولاریزاسیون،” که به طور فزاینده ای است “سوزاندن هر چیزی که به سنت معنا می دهد.”

“برای بسیاری از ما، صرف نظر از ایمان، کلمه خدا در مزمور در زمان کریسمس معنای بسیار مهمی می دهد.” ملین توضیح داد و پرسید که آیا خدا دارد یا خیر “برای استفاده بسیار خطرناک است و باید بازنویسی شود.”

مدیر پروژه SVT، ماریون جرنرادا، از این اجرا دفاع کرد، با این حال، استدلال کرد که خوانندگان مجاز هستند مانند سایر برنامه های موسیقی مهر خود را بر کلمات و لحن بگذارند. و اشعار اصلاح شده فاکسدال “به روشی زیبا، بدیع و محترمانه با متن اصلی توپلیوس مربوط به سال 1887 ارتباط برقرار کنید.”