خانه فلوریدا ممنوعیت سقط جنین 6 هفته ای را در میان ردیف تصویب کرد

خانه فلوریدا ممنوعیت سقط جنین 6 هفته ای را در میان ردیف تصویب کرد

کاخ سفید این اقدام را به شدت محکوم کرد و گفت که دولت این موضوع را به دادگاه عالی خواهد برد.

میامی، ایالات متحده:

مجلس قانونگذاری فلوریدا تحت سلطه جمهوری خواهان روز پنجشنبه ممنوعیت اکثر سقط جنین پس از شش هفته را تصویب کرد – قبل از اینکه بسیاری از زنان بدانند باردار هستند – اقدامی که بلافاصله توسط کاخ سفید به عنوان “افراطی و خطرناک” مورد حمله قرار گرفت.

این طرح با 70 رای موافق و 40 رای مخالف در مجلس سفلی ایالت – یک هفته پس از تصویب در سنا – تصویب شد و برای امضای فرماندار ران دیسانتیس ارسال خواهد شد.

این دومین بار در یک سال بود که قانونگذار در ایالت جنوب شرقی ایالات متحده به کوتاه کردن بازه زمانی سقط جنین قانونی رأی داد. در آوریل گذشته، DeSantis قانونی را امضا کرد که دوره بارداری را از 24 هفته به 15 هفته کاهش می دهد.

کاخ سفید این اقدام را محکوم کرد که به گفته آن “در برابر آزادی های اساسی است و با نظرات اکثریت قریب به اتفاق” آمریکایی ها مغایرت دارد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «این ممنوعیت چهار میلیون زن در سن باروری فلوریدا را از دسترسی به مراقبت‌های سقط جنین پس از شش هفته باز می‌دارد – قبل از اینکه بسیاری از زنان حتی بدانند باردار هستند».

لایحه جدید مقرر می‌دارد که زنان پس از شش هفته بارداری در فلوریدا نمی‌توانند سقط جنین انجام دهند، مگر اینکه جنین زنده بماند، بارداری سلامت مادر را به خطر بیندازد، یا نتیجه تجاوز جنسی یا زنای با محارم باشد و از 15 سالگی تجاوز نکند. هفته ها

دیسانتیس، یک ستاره در حال ظهور در میان جمهوریخواهان، اعتبار محافظه کارانه خود را با این لایحه در حالی که در نظر دارد نامزدی حزبش برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 را بررسی کند، بیشتر می کند.

حتی با امضای DeSantis بر روی این لایحه، تا زمانی که دادگاه عالی ایالت در مورد درخواست تجدید نظر ارائه شده توسط چندین گروه علیه محدودیت 15 هفته ای، با این استدلال که این قانون یک بند حریم خصوصی ایالت را نقض می کند، رأی صادر نخواهد کرد.

بر اساس یک نظرسنجی توسط موسسه تحقیقات دین عمومی، حدود 64 درصد از ساکنان فلوریدا معتقدند سقط جنین در بیشتر یا همه موارد باید مجاز باشد.

حتی با وجود محدودیت 15 هفته ای، فلوریدا یکی از ایالت های راحت تر در جنوب شرقی ایالات متحده است و بسیاری از زنان در ماه های اخیر از ایالت های همسایه برای سقط جنین به آنجا سفر کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)