خار چینی دومین “اجلاس سران برای دموکراسی” بایدن را نیش زد – RT World News

پکن گزارشی را درباره دروغ‌ها و دستکاری واشنگتن منتشر کرده است، در حالی که ایالات متحده بحث «دموکراسی در مقابل استبداد» را درگیر می‌کند.

ایالات متحده هفته گذشته به همراه دولت های کاستاریکا، هلند، کره جنوبی و زامبیا میزبان دومین «اجلاس سران برای دموکراسی» بود.

این رویداد دو روزه گردهمایی رهبران جهان در قالب مجازی و عمومی بود که در آن نمایندگانی از دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی شرکت کردند. این تمرین دوسالانه ظاهراً به دنبال تقویت دموکراسی، دفاع از خودکامگی، مبارزه با فساد و ترویج احترام جامعه مدنی به حقوق بشر است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنان افتتاحیه خود در واشنگتن در روز چهارشنبه، اهداف این رویداد را بیان کرد نه فقط برای گفتن سخنان بلندمرتبه و درخشش در کانون توجه به آن موضوعات حیاتی، بلکه برای تقویت اقداماتی که منجر به پیشرفت ملموس برای مردم در سراسر جهان می شود.

چشم انداز آمریکا از دموکراسی

پرزیدنت بایدن به حضار یادآور شد که دموکراسی است “کار کردن،” با وجود پذیرش کاهش آن در 15 سال گذشته. او که از بادهای معکوس رکود دموکراتیک غافلگیر شده بود، سه مثال را ذکر کرد تا نقطه نظرات خود را به خانه برساند.

به عنوان مثال، کشور نفت خیز آفریقای جنوبی آنگولا یک دستگاه قضایی مستقل ایجاد کرده است که عدالت را تسریع می کند. جمهوری دومینیکن، یک کشور کارائیب، به قانون مبارزه با فساد خود دندان بیشتری داده است. به گفته رئیس جمهور ایالات متحده، کرواسی، یک کشور اروپای شرقی در شبه جزیره بالکان، به طور مشابه، در تلاش است تا شفافیت در حکومت را افزایش دهد.


چین در مبارزه دیپلماتیک علیه آمریکا پیروز می شود

او متمایز کرد “مردم شجاع اوکراین در حالی که از دموکراسی خود دفاع می کنند” علیه روسیه در حالی که متعهد شد 690 میلیون دلار – علاوه بر 400 میلیون دلاری که در دسامبر 2021 در اولین دوره اجلاس متعهد شد – برای ترویج دموکراسی در سراسر جهان برای دو سال آینده. به طور کلی، ایالات متحده حدود 80 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است، از جمله 46.6 میلیارد دلار برای خرید تسلیحات، تحت عنوان دفاع از دموکراسی و حمایت از حقوق بشر.

در حالی که دولت بایدن به دنبال اختصاص 9.5 میلیارد دلار به این هدف است، واشنگتن قول داد که کیف پول خود را شل کند. “پیشبرد دموکراسی” سراسر دنیا.

در مجموع، دولت بایدن 120 رهبر جهان را به این اجلاس دعوت کرده بود. با این حال، یک روز قبل از اجلاس، پاکستان، «متحد همه جوی» چین و ایالات متحده آمریکا “اقتدارگرا” حریف، نت ناهماهنگی زد و بیرون کشید.

رئیس کمیته دفاع پاکستان، «مشهید حسین سید» از آمریکا انتقاد کردسلاح دموکراسی و حقوق بشر در جنگ جهانی در حال ظهور علیه چین و روسیه. در حالی که جهان در مورد اینکه آیا مدل دموکراسی واشنگتن ارزش تقلید را دارد یا خیر، تقسیم شده است.

سیلی به صورت آمریکا؟

پیش از دموکراسی دولت بایدن، چین نمی‌توانست فرصت مناسب‌تری پیدا کند – بیستمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق در 20 مارس – برای انتشار گزارشی لعنت‌آمیز علیه واشنگتن. این گزارش که توسط وزارت امور خارجه چین با عنوان «وضعیت دموکراسی در ایالات متحده: 2022» منتشر شده است، انتقاد شدیدی از “ناکارآمد” دموکراسی آمریکایی و چگونگی تأثیرات آشفته آن بر جهان به طور کلی.

ارزیابی چین در بحبوحه نشانه‌های فزاینده‌ای منتشر شد که کشورهای جنوب جهانی نسبت به هژمونی فزاینده ایالات متحده نارضایتی نشان می‌دهند و به جاهای دیگر روی می‌آورند – روندی که برخی تحلیل‌گران آن را به عنوان یک «می‌دانند.سیلی به صورت” برای ایالات متحده

این گزارش در چهار بخش و مملو از حقایق، نظرات رسانه ها و نظرات کارشناسان است. چین یک الگو پیدا کرده و به آن توجه کرده است «چرخه باطل ادعاهای دموکراتیک، سیاست ناکارآمد و جامعه متفرقه که در ایالات متحده ادامه یافت.بیماری هایی مانندسیاست پول، سیاست هویت، شکاف های اجتماعی و شکاف بین ثروتمندان و فقیرها. که “شکست حکومت ایالات متحده و نقص های نهادی بیشتر آشکار شد.” پکن قاطعانه شکست نظام دموکراتیک ایالات متحده را در آموختن درس‌های خود مقصر دانسته است، در حالی که به شورش‌های کنگره در 6 ژانویه 2021 اشاره می‌کند.خشونت سیاسی به رشد و وخامت ادامه داد.»

پکن تلاش های هماهنگ ایالات متحده برای انحصار تعریف دموکراسی را زیر سوال برده است، که به نوبه خود باعث نگرانی در حین تحریک شده است.تفرقه و تقابل.»

واشنگتن به عنوان ناقض اصلی منشور ملل متحد (سازمان ملل) و سایر قوانین و هنجارهای بین المللی متحد شناخته شده است. چین نمونه هایی از دخالت در امور داخلی خود در مسائل مربوط به ایدئولوژی کمونیستی خود، تایوان، هنگ کنگ، استان سین کیانگ و تبت را ذکر می کند. پکن همچنین به دلیل نقش خرابکارانه ایالات متحده در مناقشه روسیه و اوکراین که در 24 فوریه وارد دومین سال خود شد، کاوش کرده است.


کاخ سفید بودجه عملیات نفوذ خارجی را فاش کرد

این نشریه چینی به عنوان نمونه ای از روش انتخابی گسترش دموکراتیک ایالات متحده در صحنه جهانی، به گزارش مرکز صربستان برای پیش بینی استراتژیک اشاره می کند که اشاره می کند که ایالات متحده حمله سال 1999 روسیه به گروزنی، پایتخت چچن را یک جنایت تلقی کرد، اما عملیات مشابه آمریکا در فلوجه، شهری به اندازه گروزنی عراق را آزادسازی نامید.

به اصطلاح دموکراسی آمریکا مدت‌هاست که توسط گروه‌های ذینفع و سرمایه ربوده شده و بی‌ثباتی و هرج و مرج را در جهان به ارمغان آورده است. گزارش نتیجه می گیرد.

انتقاد از دولت بایدن “دموکراسی” گزارش چین از تلاقی همبستگی به عنوان تلاشی برای افزایش تنش و رویارویی میان کشورهایی با دیدگاه‌های متفاوت حمایت می‌کند.پاسخ جمعی به چالش های جهانی» در جایی که آزادی، دموکراسی و حقوق بشر به همان شیوه ای که تبلیغ می شود، اعمال می شود.

تعريف كردن “دموکراسی”

برخی از رهبران جهانی دعوت شده به اجلاس سران برای دموکراسی دارای اعتبار مشکوک هستند. این را در نظر بگیرید: راهول گاندی، رهبر اپوزیسیون هند به عنوان یک دادگاه بدوی در ایالت گجرات، زادگاه نخست وزیر نارندرا مودی، رد صلاحیت شده است و به دو سال زندان محکوم شده است. بنیامین نتانیاهو، رئیس‌جمهور اسرائیل در مسیر بازگشت به کشورش برای محدود کردن استقلال قضایی قرار دارد. اصلاحات آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، دموکراسی را در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تلاش برای پایان دادن به انتخابات آزاد و عادلانه تهدید می‌کند. در همین حال، ترکیه و مجارستان، اعضای اتحادیه اروپا، ظاهراً به دلیل نداشتن آزادی‌های مدنی که این کشورها را به عنوان دموکراسی‌های غیرلیبرال طبقه‌بندی می‌کند، خارج از چارچوب نگه داشته شدند.

روسیه و اوکراین دو نمونه برجسته دیگر از رویکرد انتخابی دولت بایدن در تعریف دموکراسی هستند. روسیه، علیرغم قاطعیت های آمریکا، لیبرال دموکراسی باقی مانده است. اوکراین، تحت ریاست جمهوری ولادیمیر زلنسکی، به یک رژیم خودکامه فرو رفته است که در آن فساد و وفاداری های شخصی بر شایسته سالاری و شایستگی ترجیح داده شده است – مبارزه با فساد از جمله وعده های مبارزاتی بود که به او کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود، اما پس از روی کار آمدن او به سرعت کنار گذاشته شد.

ایالات متحده به عنوان یک خودخوانده “قهرمان دموکراسی” در حال گسترش شادی و جلال خود است و در درجه اول به نفع خود عمل می کند و در عین حال ادعا می کند که به نفع سایر کشورها است.


دو عضو ناتو از نشست

در صورت لزوم، تلاش خواهد کرد تا دموکراسی را با سلاح گرم بسازد، مانند آنچه در عراق و افغانستان انجام داد. در حالی که همیشه در ایجاد تغییرات دموکراتیک واقعی شکست می خورد، همیشه در ایجاد بازارهای سودآور برای مجتمع صنعتی نظامی آمریکا و سایر شرکت ها موفق است.

نباید به خاورمیانه و جهان عرب نگاه کرد، جایی که ایالات متحده بزرگترین کاتالیزور درگیری، خونریزی و بدبختی انسانی بوده است. ایالات متحده این منطقه ناآرام را بازاری آماده می بیند که با درآمدهای نفتی برای فروش تسلیحات و سخت افزارهای نظامی مصون از مجازات است، زیرا چندین کشور عربی درگیر درگیری های طولانی با همسایگان خود مانند نبرد عربستان سعودی علیه شورشیان حوثی در یمن هستند.

در همین حال، چین در حال سرازیر شدن پول به کشورهای جنوب جهانی است که رنج آن‌ها به دلیل تحریم‌های غرب تشدید شده است و آنها را وابسته به بزرگ‌نمایی پکن می‌کند – و این کار را بدون تلاش برای آموزش ارزش‌ها و تضاد جهانی بین اقتدارگرایی انجام می‌دهد. و دموکراسی

بعید است که ایالات متحده بر این دموکراسی های نوپا که از تمایل واشنگتن برای ایراد خطبه ها و تعیین شرایط سیاسی خسته شده اند، پیروز شود. در نهایت، جنوب جهانی به کسانی که مایل به ارائه یک خط اعتباری و کمک مالی سخاوتمندانه هستند وفادار خواهد بود. تمام چیزی که کاخ سفید به آنها ارائه می دهد، دروغ است – لعنت به دموکراسی!

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.