حوادث تیراندازی فعال کاهش یافته، اما تلفات افزایش یافته است – FBI – اخبار RT World

این آژانس سال گذشته 50 مورد تیراندازی از این دست را در ایالات متحده ثبت کرد که در آن بیش از 300 نفر تیراندازی شدند.

بر اساس آمار FBI که در این هفته منتشر شد، تعداد حوادث “تیرانداز فعال” در ایالات متحده در سال 2022 کاهش یافت، اگرچه افراد بیشتری در این رویدادها هدف گلوله قرار گرفتند. در مرگبارترین حادثه، 22 نفر – از جمله 19 کودک – در مدرسه ابتدایی تگزاس به قتل رسیدند.

این آمار نشان می دهد که در سال 2022 50 حادثه تیراندازی فعال در مقایسه با 61 مورد در سال 2021 رخ داده است. در مجموع 313 نفر از 243 نفر در سال 2021 تیراندازی شدند.

اف‌بی‌آی «تیرانداز فعال» را یک یا چند نفر تعریف می‌کند “به طور فعال درگیر کشتن یا قصد کشتن مردم در یک منطقه پرجمعیت.” حدود 13 مورد بررسی شده توسط FBI در سال 2022 “قتل عام” در نظر گرفته شد که توسط دولت به عنوان “سه یا چند صورت حساب در یک حادثه واحد.”

ماموران اجرای قانون 29 نفر از تیراندازان را دستگیر کردند، در حالی که سه نفر همچنان متواری هستند. بقیه یا کشته شدند یا جان خود را گرفتند تا دستگیر نشوند. اکثریت قاطع (47) تیراندازان مرد و یک نفر زن و یک نفر بودند “غیر باینری” و یکی ناشناس در مجموع 29 نفر از مجرمان از تفنگ، 26 نفر از تفنگ و بقیه از تفنگ ساچمه ای یا سلاح های ناشناس استفاده کردند.


مرد مسلح قتل عام بانک را در اینستاگرام به صورت زنده پخش می کند

مرگبارترین حادثه در اووالد تگزاس رخ داد که در آن یک مرد مسلح 18 ساله به 19 دانش آموز و دو معلم در یک مدرسه ابتدایی تیراندازی کرد و او را کشت. افسران پلیس برای ورود به مدرسه و تیراندازی به مرد مسلح بیش از یک ساعت منتظر ماندند و به دلیل پاسخ آنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

این گزارش تنها نگاهی اجمالی به مقیاس خشونت با اسلحه در ایالات متحده ارائه می دهد، زیرا FBI خاطرنشان کرد که حوادث دفاع شخصی، اختلافات خانوادگی، موقعیت های گروگان گیری، خشونت باندها یا خشونت های مرتبط با مواد مخدر را تجزیه و تحلیل نکرده است. بر اساس جدیدترین داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Pew Research، در سال 2021، رکورد 48830 نفر بر اثر جراحات ناشی از اسلحه در ایالات متحده جان خود را از دست دادند.

حدود 54 درصد از این مرگ‌ها خودکشی بوده است، در حالی که 43 درصد قتل و 3 درصد باقی‌مانده یا تصادفی، نامشخص یا با اجرای قانون بوده است.

قتل‌های مسلحانه در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و بین سال‌های 2019 تا 2021 45 درصد افزایش یافته است. دموکرات‌ها همچنان در دسترس بودن گسترده سلاح‌های گرم را مقصر می‌دانند، در حالی که جمهوری‌خواهان سیاست‌های «نرم در برابر جنایت» را که در شهرها و ایالت‌های دموکرات در دوران جورج انجام شد، مقصر می‌دانند. شورش های فلوید در سال 2020.