حمله هواپیمای بدون سرنشین که باعث مرگ کودکان شد تا بدون مجازات بمانند – گزارش – اخبار RT World

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که هیچ یک از اعضای ارتش آمریکا که در حمله هواپیمای بدون سرنشین کابل که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 7 کودک در جریان عقب نشینی از افغانستان شد، به هیچ وجه مجازات نخواهد شد.

بازرس کل نیروی هوایی ایالات متحده حمله هواپیمای بدون سرنشین 29 اوت را مورد بررسی قرار داد و هیچ تخلفی از قانون مشاهده نکرد، اما تصمیم گیری برای انضباط، توبیخ یا تنزل افراد درگیر را به افسران فرمانده واگذار کرد. نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که آستین با توصیه های ژنرال کنت مکنزی جونیور، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا و ریچارد دی. کلارک، فرمانده عملیات ویژه ایالات متحده مبنی بر اینکه هیچ مجازاتی لازم نیست، موافقت کرد.




ژنرال سامی دیا سعید، که کاوشگر IG نیروی هوایی را رهبری می‌کرد، ماه گذشته به خبرنگاران در پنتاگون گفت که فقط به این دلیل که کسی را در مورد حمله نافرجام فرا نخوانده است، به این معنی نیست که فرماندهی نمی‌خواهد.

«آنها می توانند مردم را سلب اعتبار کنند. آنها می توانند مردم را دوباره آموزش دهند. آنها می توانند مردم را اخراج کنند. آنها می توانند کارهای مختلفی انجام دهند.» سعید گفت.

پنتاگون هنوز به طور رسمی در این مورد اظهار نظر نکرده است. تایمز به نقل از یک مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، صحبت کرد.

به مدت دو هفته پس از حمله، ارتش ایالات متحده مدعی بود که این حمله بوده است “عادل” و یک را کشت “تسهیل کننده” برای دولت اسلامی خراسان (ISIS-K)، یک گروه تروریستی که مسئولیت بمب گذاری انتحاری در فرودگاه کابل را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن حدود 200 نفر از جمله 13 سرباز آمریکایی شد. اما در 17 سپتامبر، مک کنزی این اعتصاب را تایید کرد “یک اشتباه بود” و به خانواده بازمانده زمری احمدی، کارمند خیریه افغان و 9 تن دیگر از جمله هفت کودک که کشته شدند، تسلیت گفت.

احمدی برای Nutrition & Education International، یک موسسه خیریه مستقر در کالیفرنیا کار می کرد. تویوتای سفید او حامل مواد منفجره نبود، بلکه آب بود، و بچه‌ها برای استقبال از او جمع شدند وقتی او به سر کار بازگشت.

چگونه ارتش ما می تواند به اشتباه جان 10 نفر از مردم گرانقدر افغانستان را بگیرد و هیچ کس را به هیچ وجه پاسخگو نباشد؟ بنیانگذار و رئیس NEI استیون کوون به تایمز گفت و این تصمیم را خواند “تکان دهنده.”

کوون گفت که بوده است “التماس” دولت آمریکا ماه هاست که کارمندان NEI را از افغانستان خارج می کند که ظاهراً هنوز اتفاق نیفتاده است. جان کربی، سخنگوی پنتاگون، هفته گذشته گفت که ارتش بوده است “تلاش برای به دست آوردن اطلاعات لازم در محل” هم تخلیه را انجام دهند و هم برای بازماندگان احمدی تسلیت بفرستند.