حمله شورشیان «آنتیفا» به پلیس در راهپیمایی علیه «خشونت دولتی» (ویدئو) – اخبار RT World

آشوبگران سیاه‌پوش «آنتیفا» در فرانسه با مشت، پرتابه و موانع فلزی به افسران پلیس در تظاهرات پاریس حمله کردند که آنها ادعا کردند «علیه خشونت دولتی و راست افراطی» است.

انبوه معترضان چپگرای «آنتیفا» با پوشیدن سیاه و پوشاندن صورتهای خود با ماسک و دستمال گردن، روز شنبه در پاریس، فرانسه شرکت کردند. گفت یک تجمع بود “علیه خشونت دولتی و راست افراطی.”

به زودی درگیری بین تظاهرکنندگان و صفوف افسران پلیس در آنجا برای حفظ نظم رخ داد. مشخص نیست که کدام طرف این خشونت ها را تحریک کرده است، اما فیلم ویدئویی که توسط یک افسر پلیس در توییتر منتشر شده است، نشان می دهد که جناح چپ به سمت گروهی از پلیس های عقب نشینی پرتاب می کنند، قبل از اینکه موانع فلزی کنترل جمعیت را برای حمله به افسران بردارند. افسری که این ویدئو را منتشر کرد، ادعا کرد که “اراذل سیاهپوش” اول زده بود

ویدیوی دیگری که توسط فردی که خود توصیف می کند گرفته شده است روزنامه‌نگار مستقل گروه کوچکی از افسران را نشان داد “به کار گرفته شده” توسط آشوبگران، که نرده ها را پاره کردند و از آن برای حمله به پلیس در حال عقب نشینی استفاده کردند.

فیلم‌های اوایل بعدازظهر نشان می‌دهد که آشوب‌گران در حال برچیدن سنگرها و شلیک آتش‌سوزی هستند که ظاهراً نقطه‌ای بود که تظاهرات به خشونت تبدیل شد. پلیس با شلیک گاز اشک آور به جمعیت پاسخ داد. مشخص نیست که چند نفر، در صورت وجود، دستگیر شده اند.

صحنه‌های مشابهی در روز جمعه در مارسی پخش شد، جایی که آنتیفا در اعتراض به ورود اریک زمور، مفسر جناح راست و نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری حاضر شد. زمور مارسی را چنین توصیف کرده است «شهری که در اثر مهاجرت به زیر آب رفته و تا حدی اسلامی شده است».

اعتراض روز شنبه در حالی انجام شد که تظاهرات گسترده‌تری علیه محدودیت‌های دولت کووید-19 و سیستم سختگیرانه مجوز بهداشت فرانسه انجام شد – که همه بزرگسالان را ملزم می‌کند تا اواسط ژانویه دوزهای تقویت‌کننده واکسن را برای ورود به بارها و رستوران‌ها و استفاده از حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند. . استفاده از ماسک در روز جمعه برای همه محیط‌های داخلی بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون فرد اجباری شد و حتی در بازارهای کریسمس در فضای باز نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: هزاران خیابان برای رد کردن دستور واکسن (ویدیوها) سیل شدند