حمله روسیه در شرق اوکراین ۸ کشته و ۲۱ زخمی بر جای گذاشت

حمله روسیه در شرق اوکراین ۸ کشته و ۲۱ زخمی بر جای گذاشت

روسیه همچنین گفت که در حال پیشروی بیشتر به منطقه باخموت در جنوب شرقی اسلوویانسک است.

کیف:

به گفته مقامات روسیه روز جمعه یک ساختمان مسکونی در شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین را گلوله باران کرد که منجر به کشته شدن هشت نفر از جمله یک کودک نوپا شد که از زیر آوار بیرون آورده شد اما در آمبولانس در راه بیمارستان جان باخت.

این اعتصاب در محله آرام در حالی صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، لایحه ای را امضا کرد که به موجب آن، بسیج شهروندان به ارتش آسان تر می شود و در صورت سربازگیری، مانع از فرار آنها از کشور می شود.

روسیه همچنین اعلام کرد که در حال پیشروی بیشتر به نقطه حساس باخموت در 45 کیلومتری جنوب شرقی اسلوویانسک است که یکی از شهرهایی است که در صورت شکست کیف در طولانی ترین و خونین ترین نبرد جنگ، در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

اسلویانسک در بخشی از منطقه دونتسک که تحت کنترل اوکراین است قرار دارد.

پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک در تلویزیون اوکراین پس از تخریب یک ساختمان آپارتمانی در اعتصاب گفت: 21 نفر مجروح شدند و 8 نفر کشته شدند.

وی گفت: کودکی که فوت کرد پسر بود.

روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه نیروهای امدادی را در حال حفاری برای بازماندگان در طبقه بالای بلوک مسکن معمولی دوران شوروی دیدند و دود سیاهی که از خانه های آتش گرفته در آن سوی خیابان برمی خیزد.

پلیس اوکراین در توییتر خود نوشت: «یک کودک پس از بیرون کشیدن از زیر آوار در آمبولانس جان خود را از دست داد.

اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، در این “غم و اندوه وصف ناپذیر” به خانواده کودک تسلیت گفت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور روسیه پیشتر روسیه را به “گلوله باران وحشیانه” ساختمان های مسکونی و “کشتن مردم در روز روشن” محکوم کرد.

خیابان پایین — از جمله زمین بازی — پوشیده از گرد و غبار بتونی و آوار بود، از جمله صفحات پاره شده از کتاب های مدرسه و نقاشی های کودکان.

– ساکنان شوکه شده –

یکی از ساکنان لاریسا 59 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “من در طرف مقابل خیابان زندگی می کنم و کمی خواب بودم که صدای این رونق عظیم را شنیدم و از آپارتمانم فرار کردم.”

او گفت: «من واقعاً ترسیده بودم و در حالت شوک بودم.» وی افزود که برخورد گلوله باران شیشه‌هایش را شکست و خرده‌های شیشه را در سرتاسر خانه‌اش پرتاب کرد.

صدای جیغ زنی را شنیدم، “یک بچه اینجاست، یک بچه اینجاست” — او خیلی جیغ می زد.”

یکی از ساکنان اطراف، که از ذکر نام خود خودداری کرد، به خبرگزاری فرانسه گفت که اعتصابات پنجره های او را منفجر کرده و درب ورودی او را از چارچوب بیرون آورده است.

او با اشاره به حوضچه خونی در کنار ورودی دیگر ساختمانش افزود: “هیچکس از طرف ما در ساختمان آسیب ندیده است، اما شاید کسی اینجا بوده است.”

– روسیه برای گرفتن باخموت فشار می آورد –

بیش از یک سال پس از آغاز حمله مسکو به اوکراین، این نگرانی در روسیه وجود دارد که دولت در حال برنامه‌ریزی یک حرکت بسیج جدید پس از تصویب لایحه‌ای در پارلمان این هفته برای ایجاد یک سیستم پیش‌نویس دیجیتال است.

بر اساس این قانون که پوتین روز جمعه امضا کرد، یک سرباز وظیفه از سفر به خارج منع می شود و باید پس از دریافت مدارک فراخوان الکترونیکی، به اداره ثبت نام مراجعه کند.

ده ها هزار مرد پاییز گذشته پس از اعلام بسیج پوتین برای حمایت از نیروها در اوکراین، از روسیه گریختند.

حمله به اسلوویانسک، که بسیاری از ساکنان پس از حمله روسیه از آن گریخته اند، در حالی صورت گرفت که مسکو اعلام کرد که در حال تلاش برای تصرف مناطق ویران شده باخموت است.

علیرغم داشتن ارزش استراتژیک کمی، این شهر به محل تثبیت فرماندهان نظامی تبدیل شده است که منجر به یک جنگ فرسایشی وحشیانه نه ماهه شده است.

ارتش روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به گروه شبه‌نظامی خصوصی اعلام کرد: «یگان‌های تهاجمی واگنر در حال انجام عملیات‌های رزمی با شدت بالا برای فتح مناطق غربی شهر هستند».

این بیانیه افزود: نیروهای هوابرد روسیه از جوخه‌های تهاجمی پشتیبانی می‌کنند و تلاش‌های دشمن برای رساندن مهمات به شهر و آوردن ذخایر را متوقف می‌کنند.

روز پنجشنبه، مسکو مدعی شد که نیروهای اوکراینی را در باخموت قطع کرده است. کیف این ادعا را رد کرد و گفت که به نیروهای خود دسترسی دارد و قادر به ارسال مهمات است.

اوکراین متعهد شده است که به دفاع از باخموت ادامه دهد. اما منابع اوکراینی در نزدیکی باخموت روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفتند که نیروهای کیف در موقعیت “مشکل” قرار دارند.

یک منبع ارتش گفت: «می‌دانم که بسیاری از سربازان ما مفقود شده‌اند، مواضع از دست رفته و تخلیه یا عقب‌نشینی نیروها غیرممکن است.

به طور جداگانه، یک منبع اطلاعاتی گفت که هر گونه خروج از باخموت آهسته و تدریجی خواهد بود، زیرا تنها یک راه فرار باریک باقی مانده بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)