حمله انتحاری به سراج الحق، رئیس حزب تندرو پاکستان در بلوچستان، 7 زخمی: گزارش

حمله انتحاری به رئیس حزب تندرو پاکستان در بلوچستان، 7 زخمی: گزارش

جماعت اسلامی (جماعت اسلامی)، سراج الحق روز جمعه از یک حمله انتحاری نجات یافت.

بلوچستان:

به گزارش جیو نیوز، سراج الحق، رئیس حزب سیاسی اسلامگرای جماعت اسلامی پاکستان از یک حمله انتحاری روز جمعه جان سالم به در برد که در آن دست کم 7 نفر مجروح شدند.

گفته می شود از مجروحان، حال چهار نفر وخیم است.

رئیس جماعت اسلامی حق پس از اینکه به سختی از حمله انتحاری به کاروان خود در ژوب بلوچستان جلوگیری کرد، اظهار داشت که از مرگ نمی ترسد.

به گزارش ژئو نیوز، بمب‌گذار انتحاری بلافاصله خود را بیرون خودروی خود منفجر کرد که ضد گلوله نبود، با این حال همه افراد داخل آن سالم بودند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک اجتماع عمومی پس از این حمله گفت: “من از مرگ نمی ترسم. تصمیم مرگ و زندگی من با خداست.”

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حاکمان فعلی را مقصر تورم مستمر و وضعیت بد اقتصادی کشور دانست و مدعی شد که “گروهی از خودخواهان کشور را به گروگان گرفته اند”.

به گزارش ژئو نیوز، حق افزود: «اگر مردم نمایندگان مناسبی را انتخاب کنند، کشور می تواند توسعه یابد و پیشرفت کند».

در همین حال، قیصر شریف، سخنگوی ج.ا.ا تایید کرد که در این رویداد به چند خودرو آسیب وارد شده است. آخرین حمله به یک شخصیت سیاسی در حالی صورت می گیرد که کشور با افزایش تروریسم به ویژه در مناطق بلوچستان و خیبر پختونخوا مواجه است.

نخست وزیر شهباز شریف این انفجار انتحاری را محکوم کرد و از دولت بلوچستان خواست تا تحقیقات کاملی در مورد این حمله انجام دهد و جنایتکاران را به دست عدالت بسپارد.

آصف علی زرداری، رئیس حزب مردم پاکستان نیز این حمله انتحاری را به شدت محکوم کرد. به گزارش ژئو نیوز، زرداری در بیانیه ای که امروز از سوی دبیرخانه حزب منتشر شد، گفت که عاملان انتحاری باید دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.

عبدالقدوس بیزنجو، وزیر بلوچستان نیز این حادثه را محکوم کرد و به قربانیان این حمله تسلیت گفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)