حفتر، فرمانده جنگ لیبی، پسر قذافی را در رقابت های ریاست جمهوری به چالش می کشد – اخبار RT World

خلیفه حفتر، فرمانده نظامی لیبی، قرار است با اعلام نامزدی ریاست جمهوری، پسر قذافی را برای تصدی پست اصلی به چالش بکشد. این انتخابات در 24 دسامبر برگزار می شود.


وارث قذافی علیرغم صدور حکم بازداشت برای ریاست جمهوری لیبی نامزد می شود

من نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنم، نه به این دلیل که به دنبال قدرت هستم، بلکه به این دلیل که می خواهم مردم ما را به سمت شکوه، پیشرفت و سعادت هدایت کنم.رهبر دوفاکتو شرق لیبی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت.

حفتر افزود: انتخابات تنها راه برون رفت از بحران شدیدی است که کشور در آن گرفتار شده است.

اعلام انتظار می رفت؛ در ماه سپتامبر، حفتر اعلام کرد که به طور موقت از سمت ریاست نیروی موسوم به ارتش ملی لیبی کناره‌گیری می‌کند و به شرطی که نامزدهای ریاست‌جمهوری برای تعلیق فعالیت‌های عمومی سه ماه قبل از انتخابات نیاز دارند، عمل می‌کند.

حفتر در رقابت با پسر معمر قذافی، سیف الاسلام قذافی، که نماینده جبهه مردمی برای آزادی لیبی است، رقابت خواهد کرد.

نامزدی حفتر برای ریاست جمهوری احتمالا خشم بسیاری را برانگیخته است که او را جنایتکار جنگی مسئول کشتار بی رویه غیرنظامیان در جریان مبارزات نظامی او می دانند. تعدادی از دعاوی مدنی علیه وی به اتهام جنایات جنگی در دادگاه فدرال ایالات متحده مطرح شده است. حفتر هم تابعیت آمریکا و هم تابعیت لیبیایی دارد و دارایی در ویرجینیا است.

پس از سال ها جنگ داخلی و هرج و مرج سیاسی پس از مداخله مورد حمایت ناتو که منجر به سرنگونی معمر قذافی و قتل وحشیانه شد، انتخابات آتی به طور گسترده به عنوان فرصتی برای حل و فصل سیاسی و اتحاد مورد انتظار طولانی مدت کشور تلقی می شود که اکنون بین نیروهای حفتر تقسیم شده است. و دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس. با این حال، هنوز در مورد زمینه های قانونی انتخابات که می تواند مانعی برای روند صلح شود، اتفاق نظر وجود ندارد.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!