حرکت هیئت ضد شورش کنگره آمریکا برای تحقیر دستیار دونالد ترامپ، مارک میدوز

حرکت هیئت ضد شورش کنگره آمریکا برای تحقیر دستیار ترامپ

بازرسان معتقدند که مارک میدوز هرگونه حق رد شهادت را تضعیف کرده است (پرونده)

واشنگتن:

قانونگذارانی که در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کنند، روز دوشنبه آماده شدند تا در مورد توصیه اتهامات توهین آمیز جنایی علیه رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ به دلیل امتناع از شهادت دادن رأی دهند.

مارک میدوز تصریح کرده است که قصد ندارد از احضاریه برای حضور در کمیته منتخب کنگره بین‌حزبی در 6 ژانویه پیروی کند و هفته گذشته برای دومین بار از استیضاح برنامه‌ریزی‌شده غافل شد.

اعضا در حال بررسی تلاش های ترامپ برای براندازی شکست او در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از طریق کمپینی هستند که به شورش مرگبار کنگره منجر شد – و کمکی که او از میدوز دریافت کرد.

چهارمین و آخرین رئیس کاخ سفید ترامپ به این هیئت گفت که تا زمانی که دادگاه ها ادعای رئیس سابقش مبنی بر «امتیاز اجرایی» را که به روسای جمهور اجازه می دهد برخی از مکالمات را خصوصی نگه دارند، حل و فصل نکند، از شهادت خودداری خواهد کرد.

بازرسان معتقدند که میدوز حق امتناع از شهادت را تضعیف کرده است، زیرا این نماینده سابق محافظه‌کار کنگره در حال تبلیغ خاطرات جدیدی است که شامل گزارش‌های مفصل 6 ژانویه و گفتگوهای او با ترامپ است.

بسیاری از سوالاتی که می خواهند از او بپرسند مربوط به 6600 صفحه سوابق گرفته شده از حساب های ایمیل شخصی و حدود 2000 پیامک است که او قبل از قطع همکاری به آنها داده است.

“موقعیت منحصر به فرد”

“هیچ راهی برای اثبات این استدلال وجود ندارد که “من نمی توانم وارد شوم و شهادت بدهم زیرا این امر ممتاز خواهد بود، اما در اینجا همه این اسناد در مورد این موضوع وجود دارد که من اعتراف می کنم که ممتاز نیستند. من نمی توانم وارد شوم و قبلا شهادت بدهم. آدام شیف عضو پانل به MSNBC گفت.

“شما نمی توانید آن را به هر دو صورت داشته باشید. و بنابراین ما ادامه خواهیم داد و، من معتقدم، او را مورد تحقیر جنایتکارانه قرار خواهیم داد.”

یک دادگاه تجدیدنظر هفته گذشته تلاش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی کمیته به اسناد و شهادت دستیاران سابق کاخ سفید را رد کرد و با دادگاه بدوی موافقت کرد که رئیس جمهور شکست خورده سابق هیچ دلیلی برای پنهان کاری ارائه نکرده است. به او دو هفته فرصت داده شد تا تجدید نظر کند.

میدوز ارشدترین دستیار ترامپ در زمان شورش بود و بنا بر گزارش ها، در حالی که آشوبگران به ساختمان کنگره حمله کردند، همراه رئیس جمهور وقت در کاخ سفید بود.

این کمیته می‌گوید که او “به دلیل داشتن نقش رسمی در کاخ سفید و نقش غیررسمی مرتبط با کمپین انتخاب مجدد آقای ترامپ، موقعیت منحصر به فردی برای ارائه اطلاعات کلیدی دارد.”

تحقیقات روز یکشنبه یک سند 51 صفحه ای منتشر کرد که برخی از ارتباطات میدوز را شرح می داد، از جمله ایمیلی در 5 ژانویه که در آن او به یک فرد ناشناس گفته بود که گارد ملی برای “حفاظت از افراد طرفدار ترامپ” در حالت آماده باش است.

“غیرعاقلانه، ناعادلانه و ناعادلانه”

این کمیته عصر دوشنبه به استناد توهین آمیز چراغ سبز نشان خواهد داد و انتظار می رود مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها روز سه شنبه رای به ارجاع میدوز به وزارت دادگستری بدهد.

جدول زمانی برای تصمیم گیری شارژ هنوز فاش نشده است. اگر میدوز مجرم شناخته شود، ممکن است به ازای هر اتهام اهانت به شش ماه زندان محکوم شود، اما به احتمال زیاد جریمه خواهد شد.

میدوز با متهم کردن کمیته منتخب به سوء استفاده از اختیاراتش، هفته گذشته از 9 عضو و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان شکایت کرد و از دادگاه فدرال خواست تا اجرای احضاریه‌های صادر شده به او و ورایزون را به خاطر سوابق تلفنی‌اش مسدود کند.

وکیل او، جورج ترویلیگر، روز دوشنبه در نامه ای به هیأت داوری، پیگرد پیشنهادی را به عنوان «آشکارا غیرعاقلانه، ناعادلانه و ناعادلانه» محکوم کرد.

هزاران نفر از حامیان ترامپ، که بسیاری از آنها با گروه‌های ملی‌گرای افراطی و برتری‌طلب سفیدپوست مرتبط هستند، 11 ماه پیش در تلاش برای براندازی پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به ساختمان کنگره یورش بردند.

ترامپ در یک سخنرانی آتشین اوایل همان روز، ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات را که از ماه ها قبل مطرح کرده بود، تکرار کرد و از هوادارانش خواست تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و “مانند جهنم بجنگند”.

مجلس نمایندگان در ماه اکتبر به پیشنهاد اتهامات علیه استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید رای داد. او در ماه ژوئیه به دلیل دو اتهام تحقیر با محاکمه روبرو می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)