حرکت مخاطره آمیز یا لحظه شاد؟ اروپا با شروع واکسن برای کودکان تقسیم شد

حرکت مخاطره آمیز یا لحظه شاد؟  اروپا با شروع واکسن برای کودکان تقسیم شد

اروپا شروع به واکسیناسیون برای کودکان کرد، اما یک مانع بزرگ پیروزی بر والدین خواهد بود.

از آنجایی که اروپا شروع به واکسیناسیون کودکان کوچکتر می کند، کشورها استراتژی های بسیار متفاوتی را در آزمایشی بزرگ برای تمایل والدین برای واکسینه کردن فرزندانشان دنبال می کنند.

یک منطقه در ایتالیا دلقک ها و شعبده بازان را به کلینیک ها می فرستد، فرانسه و آلمان فقط آسیب پذیرترین کودکان را هدف قرار می دهند، در حالی که دانمارک حتی قبل از رسیدن ویال ها و سرنگ های طراحی شده ویژه، تزریقات را انجام می داد.

السیو داماتو، رئیس بهداشت منطقه مرکزی لاتزیو، در ویدئویی که 15 دسامبر را “روز واکس” برای کودکان منطقه اعلام کرد، گفت: “واکسیناسیون باید یک بازی باشد، لحظه ای شاد که کودکان می توانند احساس راحتی کنند.” .

آژانس دارویی اروپا (EMA) استفاده از واکسن با دوز پایین Pfizer-BioNTech را در گروه سنی 5 تا 11 سال در ماه گذشته تایید کرد، پس از این ممنوعیت برای کودکان بزرگتر در ماه می.

اولین تحویل ویال های کوچکتر کودکان تا روز دوشنبه نخواهد رسید. زمان‌بندی عرضه متفاوت است، اما بیشتر کشورها آماده می‌شوند تا یک یا دو روز پس از رسیدن اولین محموله‌ها، شلیک به آغوش جوان را آغاز کنند.

بلژیک ممکن است تا اوایل ژانویه شروع به عرضه نکند در حالی که مقامات ملی آماده صدور دستورالعمل هستند.

اسپانیا که با 90 درصد افراد بالای 12 سال واکسینه شده در میان کشورهای دارای واکسینه شده در جهان قرار دارد، از 15 دسامبر شروع به تلقیح کودکان کوچکتر خواهد کرد.

تلقیح کودکان و جوانانی که می توانند ناخواسته کووید-19 را به دیگران در معرض خطر بالاتر بیماری جدی منتقل کنند، گامی حیاتی در جهت مهار این بیماری همه گیر محسوب می شود. در آلمان و هلند، کودکان اکثر موارد را تشکیل می دهند.

این رونمایی در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا با موج بزرگی از عفونت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که بیش از نیمی از عفونت‌های جهانی و 50 درصد مرگ و میرها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

حدود 27 میلیون کودک 5 تا 11 ساله در بلوک 450 میلیونی واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

والدین نگران هستند

اما یک مانع بزرگ پیروزی بر والدین خواهد بود.

در هلند، 42 درصد از تقریباً 1800 والدین دارای کودکان در محدوده سنی 5 تا 12 سال گفتند که فرزندان خود را تلقیح نخواهند کرد و 12 درصد گفتند که احتمالاً آنها را رد خواهند کرد. فقط 30 درصد گفتند که بچه هایشان را واکسینه می کنند.

یک نظرسنجی در ایتالیا توسط شرکت نظرسنجی Noto Sondaggi که در 5 دسامبر منتشر شد، نشان داد که تقریباً دو سوم از افراد مورد بررسی از واکسیناسیون حمایت کردند، اما این درصد در میان والدین دارای فرزندان 5 تا 12 ساله به 40 درصد کاهش یافت.

فقدان اطلاعات در مورد اثرات روی کودکان به عنوان دلیل اصلی تردید ذکر شد، در حالی که یک سوم فکر می کردند که احتمال ابتلای کودکان کمتر است و 9٪ نگران عوارض جانبی طولانی مدت هستند.

عرضه در ایالات متحده از ماه گذشته کند بوده است. از 28 میلیون کودک واجد شرایط ایالات متحده در آن گروه سنی، حدود 5 میلیون حداقل یک دوز دریافت کرده اند.

برخی از والدین نگران گزارش‌های مربوط به التهاب قلب هستند، یک عارضه جانبی نادر واکسن که در مردان جوان با نرخ‌های بالاتری نسبت به بقیه افراد مشاهده می‌شود.

هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد که هیچ گزارشی از این وضعیت در بین دریافت کنندگان 5 تا 11 ساله واکسن پیدا نکرده است.

Pfizer و BioNTech گفته‌اند که هیچ نگرانی ایمنی جدی در رابطه با واکسن در آزمایش‌های بالینی شناسایی نشده است.

دکتر لوئیجی گرکو، متخصص اطفال و مدیر منطقه ای لمباردی برای آموزش اتحادیه پزشکان اطفال خانوادگی ایتالیا، گفت: «داده ها نشان می دهد که این روش بی خطر، مؤثر و با نتایج بسیار شبیه به نتایج برای کودکان بزرگتر است».

با این حال، برخی از دولت ها تا زمانی که داده های بیشتری در دسترس نباشد، عرضه را محدود می کنند.

در فرانسه، فقط به کودکانی که اضافه وزن دارند یا دارای وضعیت سلامتی جدی هستند، برای شروع به واکسیناسیون دسترسی خواهند داشت.

کمیسیون مشاوره واکسیناسیون آلمان STIKO گفت که به دلیل محدود بودن اطلاعات موجود نمی تواند توصیه کلی برای واکسن ارائه کند.

توصیه می شود که به کودکان پنج تا 11 ساله با شرایط قبلی واکسن تزریق شود.

واکسن کاپیتان

برخی از مقامات بهداشتی حتی منتظر رسیدن کیت های ساخته شده خاص نیستند، اما در عوض از واکسن های موجود برای بزرگسالان استفاده می کنند اما تنها یک سوم دوز را استخراج می کنند.

وقتی ماه گذشته وین، پایتخت اتریش، 9200 جایگاه اول را برای تلقیح کودکان باز کرد، همه قرارها ظرف چند روز رزرو شدند.

دانمارک نیز در 28 نوامبر از این روند پیروی کرد و گفت زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. پس از کمتر از دو هفته، بیش از 49000 کودک 6 تا 11 ساله، حدود 13 درصد از آن گروه سنی، اولین واکسن خود را دریافت کردند.

ایالت زاکسن آلمان، که در میان کشورهایی که از شیوع فزاینده کووید-19 آسیب دیده است، شروع به واکسیناسیون کودکان در معرض خطر زیر 12 سال کرد.

روز جمعه، فرانتس ناپ بیش از 100 کیلومتر (60 مایل) به مرکز قلب لایپزیگ در پرجمعیت ترین شهر ایالت از کمنیتس با دو فرزند هفت و 11 ساله خود برای واکسیناسیون کودکان سفر کرد.

او در بیمارستان به رویترز گفت: «ما بسیار خوشحال بودیم که اکنون واکسیناسیون برای کودکان زیر 12 سال امکان پذیر است.

ماتیلدا که نام خانوادگی خود را ارائه نکرد، به همراه دختر شش ساله اش ارنا در بیمارستان بستری بود.

ماتیلدا گفت: «واکسینه کردن کودکان و ارائه ایمنی مانند بزرگسالان مهم است.

در همین حال، مقامات منطقه‌ای در ایتالیا راه‌های خلاقانه‌ای برای سرگرم کردن و درگیر کردن بچه‌ها در حالی که آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، ابداع کرده‌اند و این کار را برای والدین آسان‌تر می‌کنند تا یک محل را ترتیب دهند.

در لیگوریا، مقامات یک ابرقهرمان کارتونی به نام کاپیتان واکسن ساخته‌اند که کیف پزشک را حمل می‌کند و یک کت سفید با علامت V بزرگ روی سینه‌اش می‌پوشد. او در یک کمیک بازی می کند که قرار است در مراکز واکسیناسیون توزیع شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)