حرکت ایلان ماسک در توییتر باعث ایجاد حدس و گمان می شود – RT World News

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، موجی از گمانه زنی ها را در توییتر برانگیخت، پس از اینکه او در روز دوشنبه نخست وزیر هند، نارندرا مودی را دنبال کرد. برخی از کاربران به سرعت تصور می‌کردند که این اقدام ممکن است نشان دهنده تصمیم برای افتتاح خط تولید تسلا در هند یا ورود به بازار هند باشد.

مودی با بیش از 87.7 میلیون دنبال کننده، یکی از محبوب ترین سیاستمداران این شبکه است. نه ماسک و نه مودی درباره تصمیم مدیرعامل برای پیروی از رهبر جهان اظهار نظری نکرده اند.

ماسک که در اکتبر 2022 توییتر را خریداری کرد، خود بیشترین فالوور را در شبکه های اجتماعی دارد. این میلیاردر تقریباً 134.4 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد – بخش قابل توجهی از 450 میلیون کاربر فعال رسانه های اجتماعی. خود تاجر فقط 193 حساب را دنبال می کند.

سال گذشته، دهلی نو تسلا را به هند دعوت کرد، جایی که نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل این کشور، در ماه مه 2022 به خبرنگاران گفت که این شرکت می تواند در صورت شروع به تولید خودروهای الکتریکی در آنجا، از مزایایی بهره مند شود.


نگرانی نماینده کنگره آمریکا از قرارداد تسلا چین

“به هند بیایید، تولید را شروع کنید، هند بازار بزرگی است، آنها می توانند از هند صادرات داشته باشند.” وزیر در آن زمان گفت. او همچنین ادعا کرد که خودروهای برقی در هند به زودی قیمت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.

ماسک اواخر همان ماه پاسخ داد و گفت که شرکت او این کار را نخواهد کرد یک کارخانه تولیدی را در هر مکانی که ما مجاز به فروش و سرویس اتومبیل نباشیم، قرار دهیم.»

تسلا مدت‌هاست که به دنبال کاهش مالیات واردات هند بر خودروهای برقی است و از دهلی نو خواسته است تا نرخ تعرفه خودروهای مدل بالا را تا 40 درصد کاهش دهد – اما این کشور از ارائه معافیت‌های مالیاتی به خودروساز خودداری کرده و در عوض آن را به تولید خودرو تشویق کرده است. به صورت محلی

در ماه ژوئن، ماهندرا نات پاندی، وزیر صنایع سنگین هند گفت که کشورش برای این کار آماده نیست “به خطر افتادن” در سیاست های خود اتکایی، بنابراین اگر تسلا می خواست به هند بیاید باید طبق قوانین عمل کند.

تسلا و ایلان ماسک به هند خوش آمدند اما فقط طبق سیاست های این کشور. پاندی در آن زمان گفت. مشخص نیست که آیا چیزی از آن زمان تغییر کرده است یا خیر.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: