حداقل 13 کشته و ده ها زخمی در فوران شدید آتشفشان – RT World News

در پی فوران آتشفشان در جزیره جاوه اندونزی بیش از 12 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند. این فوران که در طی یک طوفان باران رخ داد، شاهد جریان گل و لای بود که جاده ها را قطع کرد و خانه ها را ویران کرد.

آژانس کاهش بلایای طبیعی اندونزی (BNPB) اعلام کرده است تایید شده مرگ 13 نفر در نتیجه فوران آتشفشان سمرو که از روز شنبه شروع به پرتاب خاکستر کرد و در یک نقطه به طور کامل خورشید را مسدود کرد.

این فوران همزمان با باران های شدید بود و خاکستر را دید که به گل غلیظ تبدیل شد و یک پل کلیدی و خانه ها را در مسیر خود از بین برد. پل گلادک پراک، یک نقطه عطف محلی که دو روستا را به هم متصل می کند، گزارش شده است که به طور کامل توسط جریان گل و لای تخریب شده است.

روستای Sumberwuluh واقع در نزدیکی آتشفشان بیشترین ضربه را دید. فیلم منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که خانه های متروکه به انبوهی از آوار تبدیل شده است. بیشتر اهالی روستا به الف تخلیه شدند پناهگاه موقت در مجموع بیش از 900 نفر از این منطقه تخلیه شده اند.

حدود 98 نفر از جمله دو زن باردار در این فوران زخمی شدند. اکثر کسانی که در بیمارستان بستری شدند به دلیل سوختگی تحت درمان قرار گرفتند.