جی کی رولینگ تهدیدات مرگ را در رابطه با تراجنسیتی فاش کرد

جی کی رولینگ تهدیدات مرگ را در رابطه با تراجنسیتی فاش کرد

جی کی رولینگ روز دوشنبه گفت به دلیل سرکوب یک فعال، تهدید به مرگ شده است.

لندن، انگلستان:

جی کی رولینگ، نویسنده «هری پاتر» روز دوشنبه گفت که سیل تهدیدهای مرگ دریافت کرده است و سه فعال حقوق تراجنسیتی را که آدرس خانه او را در توییتر منتشر کرده بودند، مورد انتقاد قرار داد.

رولینگ از حمایت پلیس اسکاتلند پس از اینکه فعالان روز جمعه عکسی از آنها را در حالی که بیرون خانه رولینگ در ادینبورگ ایستاده بودند با آدرس قابل مشاهده توییت کردند، تشکر کرد.

رولینگ گفت که او و سایر زنانی که در مورد مسائل جنسیتی صحبت کرده‌اند، با «کمپین‌های ارعاب»، تعقیب و آزار مواجه شده‌اند، اما قول داده که ساکت نخواهد شد.

این نویسنده 56 ساله گفت که “آنقدر تهدید به مرگ دریافت کرده است که می توانم خانه را با آنها کاغذ کنم” و “خانواده ها توسط فعالان تراجنسیتی در حالت ترس و ناراحتی قرار گرفته اند”.

“شاید… بهترین راه برای اثبات اینکه جنبش شما تهدیدی برای زنان نیست، این باشد که دست از تعقیب، آزار و تهدید ما بردارید.”

سخنگوی پلیس اسکاتلند گفت که این نیرو “از این حادثه آگاه است” و تحقیقات “در جریان است”. هر سه فعال تا روز دوشنبه حساب توییتر خود را بسته بودند.

رولینگ به دلیل اعتقاد او مبنی بر اینکه حقوق مبتنی بر جنسیت زنان باید محافظت شود، درگیر مناقشاتی با جامعه ترنسجندرها شده است.

این اختلاف حدود دو سال پیش آغاز شد که نویسنده در توییتی مخالف استفاده از عبارت “افرادی که عادت ماهانه دارند” به جای زنان، مخالفت کرد.

این پیام باعث ایجاد اختلاف با برخی از ستاره های فیلم های «هری پاتر» از جمله بازیگر نقش اول فیلم دنیل رادکلیف شد که از طرف او در توییتر عذرخواهی کرد.

رادکلیف در پستی نوشت: «زنان تراجنسیتی زن هستند.

رولینگ در پست‌های خود در روز دوشنبه گفت که از شنیدن صحبت‌های زنان مختلفی که در مورد مسائل تراجنسیتی صحبت کرده‌اند، از جمله آن‌هایی که مشخصات عمومی نداشته‌اند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، از جمله تهدید به تجاوز، “متحیر” شده است.