جک دورسی جایگزین توییتر «Bluesky» را در اندروید راه اندازی کرد

جک دورسی جایگزین توییتر «Bluesky» را در اندروید راه اندازی کرد

جک دورسی اپلیکیشن جدیدی به نام «Bluesky» در اندروید راه اندازی کرد.

بر اساس گزارشی که در نیویورک پست منتشر شده، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق توییتر، اپلیکیشن جدیدی به نام «Bluesky» در اندروید راه اندازی کرد که به عنوان جایگزینی برای پلتفرم میکروبلاگینگ که اکنون متعلق به ایلان ماسک است، عمل می کند. .

به گفته وب سایت این اپلیکیشن، «اینترنت اجتماعی» آینده گزینه های بیشتری را به کاربران و سازندگان «استقلال از پلتفرم ها» می دهد. با این حال، برنامه هنوز در حال توسعه است و فقط با کد دعوت قابل دسترسی است.

این وب‌سایت اعلام کرد: «ما در حال ساختن پروتکل AT هستیم، پایه‌ای جدید برای شبکه‌های اجتماعی که به سازندگان استقلال از پلتفرم‌ها، توسعه‌دهندگان آزادی ساخت، و کاربران در تجربه خود حق انتخاب می‌دهد.»

آقای دورسی با استفاده از تامین مالی از توییتر، توسعه Bluesky را به عنوان یک پروژه جانبی در سال 2019 آغاز کرد. در اواخر فوریه، برای اولین بار در اختیار کاربران iOS قرار گرفت.

طبق TechCrunch، ویژگی‌های اساسی برای نظارت بر لایک‌ها یا نشانک‌ها، تغییر توییت‌ها، نقل قول‌ها، پیام‌های مستقیم و استفاده از هشتگ‌ها که در توییتر در دسترس هستند، در Bluesky در زمان راه‌اندازی وجود ندارد. این باعث می‌شود که برنامه به نسخه ساده‌تر از توییتر نسبت به آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید تبدیل شود.

علاوه بر این، به جای افزودن به کارهایی که قبلاً در ActivityPub انجام شده است، پروتکلی که Mastodon را تقویت می کند، یک جایگزین منبع باز توییتر و انواع دیگر برنامه های غیرمتمرکز در “Fediverse” بزرگتر، تمرکززدایی را در پروتکل خود، پروتکل AT، گنجانده است. اصطلاح برای این سرورهای متصل که میزبان نرم افزار انتشار وب منبع باز و رایگان هستند، مطابق با خروجی.

تقاضا برای این اپلیکیشن رو به رشد بوده و در حال حاضر 20000 کاربر فعال دارد.