جک دورسی از ایلان ماسک انتقاد کرد و گفت که او باید از قرارداد توئیتر دور می شد

جک دورسی از ایلان ماسک انتقاد کرد و گفت که او باید از قرارداد توئیتر دور می شد

آقای دورسی همچنین اظهار داشت که ماسک باید با پرداخت یک میلیارد دلار به هیئت مدیره کنار می‌رفت.

تقریباً یک سال پس از بیان اینکه ایلان ماسک “راه حل منحصر به فردی” است که برای اداره توییتر به آن اعتماد دارد، به نظر می رسد جک دورسی موضع خود را در قبال رهبری وب سایت میکروبلاگینگ آقای ماسک تغییر داده است. روز جمعه، مدیر عامل سابق توییتر شدیدترین انتقاد خود را از رهبری آقای ماسک در توییتر صادر کرد و گفت که این میلیاردر فناوری ثابت نکرده است که مباشر ایده آل این پلتفرم است و باید از خرید این سایت کنار می رفت.

آقای دورسی در یک سری از پست‌های پاسخ در شبکه اجتماعی Bluesky، یک رقیب بالقوه توییتر که آقای دورسی در راه اندازی آن کمک کرد، از آقای ماسک انتقاد کرد. مطابق با این واشنگتن پستاو به سوال یکی از کاربران Bluesky پاسخ داد که آیا فکر می کند آقای ماسک “بهترین مباشر ممکن” را ثابت کرده است یا خیر.

نه. فکر نمی‌کنم او درست بعد از اینکه متوجه شد زمان‌بندی‌اش بد است، عمل کرد. همچنین فکر نمی‌کنم هیئت مدیره باید فروش را مجبور می‌کرد. همه چیز به سمت جنوب رفت. اما این اتفاق افتاد و تنها کاری که اکنون می‌توانیم انجام دهیم این است که کاری بسازیم تا از آن جلوگیری کنیم. آقای دورسی گفت.

همچنین بخوانید | مجسمه پری دریایی منحنی در جنوب ایتالیا به دلیل “تحریک آمیز” بودن خشم را برانگیخت

مطابق با ثروتدر پست دیگری، آقای دورسی همچنین اعلام کرد که آقای ماسک باید با پرداخت یک میلیارد دلار به هیئت مدیره کنار می‌رفت. “اگر ایلان یا هرکسی بخواهد شرکت را بخرد، تنها کاری که باید انجام می‌داد این بود که قیمتی را نام می‌برد که هیئت مدیره احساس می‌کرد بهتر از آن چیزی است که شرکت می‌توانست به طور مستقل انجام دهد. این برای هر شرکت دولتی صادق است. آیا من خوش‌بین بودم؟ بله. نه. من فکر می کنم او باید می رفت و 1 میلیارد دلار را می پرداخت.”

علاوه بر این، آقای دورسی در پاسخ به پستی که در آن یکی از کاربران گفته بود، “خیلی غم انگیز است که همه چیز از بین رفت”، به سادگی پاسخ داد: “بله”.

قابل ذکر است که چندی پیش نبود که آقای دورسی گفته بود اگر توییتر اصلاً باید یک شرکت باشد، «ایلان راه حل منحصر به فردی است که من به آن اعتماد دارم».

“در اصل، من فکر نمی‌کنم کسی مالک یا اداره توییتر باشد. این می‌خواهد یک کالای عمومی در سطح پروتکل باشد، نه یک شرکت. با این حال، حل مشکل شرکت بودنش، ایلان راه‌حل منحصربه‌فردی است که من به آن اعتماد دارم. او در سال 2022 قبل از اینکه خرید توییتری آقای ماسک به نتیجه برسد، در توییتی نوشت: “من به ماموریت او برای گسترش نور آگاهی اعتماد دارم.”