جو بایدن نگرانی های سنی خود را پس از ارائه پیشنهاد برای انتخاب مجدد کم اهمیت می داند

در یک نظرسنجی تلویزیونی اخیر، 70 درصد آمریکایی ها معتقدند که بایدن برای بار دوم نامزد شود.

واشنگتن:

جو بایدن روز چهارشنبه خطاب به فیل در اتاقی که برای انتخاب مجدد خود در سال 2024 حضور داشت، گفت: این واقعیت که او در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ است و اگر برنده شود، 86 ساله خواهد بود.

این دموکرات کهنه کار به ندرت در مورد سن خود صحبت می کند.

اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع نگرانی شدیدی برای رای‌دهندگان است – و یکی از رقبای جمهوری‌خواه او به سلاح تبدیل خواهد شد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، یک روز پس از آغاز کمپین کمپین خود از طریق ویدئو، رئیس جمهور 80 ساله گفت که سوال پرسیدن از سوی مردم عادی است.

او اعتراف کرد که خودش در مورد این موضوع خیلی فکر کرده است.

او گفت: “من به آنها احترام می گذارم که با دقت به آن نگاه کنند. من نیز به آن نگاه دقیقی خواهم داشت – قبل از اینکه تصمیم به دویدن بگیرم، به شدت به آن نگاه کردم.”

بایدن که در کنار یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در باغ گل رز کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت که در مورد آنچه که احتمالاً یک نبرد انتخاباتی طاقت‌فرسا خواهد بود، مطمئن است، همه در حالی که در یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان کار می‌کند.

او گفت: “احساس خوبی دارم، نسبت به آینده احساس هیجان دارم.” مردم می خواهند بفهمند. آنها یک مسابقه را می بینند و قضاوت می کنند که آیا من آن را دارم یا ندارم.”

بایدن شوخی کرد و گفت: “حتی نمی توانم بگویم حدس می زنم چند سال دارم. حتی نمی توانم شماره را بگویم — ثبت نمی شود.”

– توهین های ترامپ –

شوخی های ملایم در مورد مدت زمان حضور او – 36 سال خدمت به عنوان سناتور و 8 معاون رئیس جمهور برای باراک اوباما جوانتر – معمولاً تنها راهی است که بایدن در مورد سؤال سن صحبت می کند.

با این حال، رای دهندگان نمی خندند.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که آخر هفته گذشته منتشر شد نشان داد که 70 درصد از آمریکایی‌ها، از جمله 51 درصد دموکرات‌ها، معتقدند که او نباید در سال 2024 شرکت کند. دلیل جزئی

اگر بایدن دوباره انتخاب شود، زمانی که در ژانویه 2025 برای دور دوم ریاست جمهوری را آغاز کرد، 82 سال داشت. مسن ترین رئیس جمهور قبلی رونالد ریگان بود که در سال 1989 دوره دوم خود را به پایان رساند.

به نظر می رسد بایدن نه تنها به این دلیل که روسای جمهور دوره اول همیشه این کار را انجام می دهند، بلکه به دلیل احساس ماموریت تاریخی برای جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ، که او در سال 2020 او را شکست داد، سوق داده شده است.

ترامپ در حال حاضر نامزد اصلی نامزدی جمهوری‌خواهان است، علی‌رغم اینکه موضوع پرونده‌های حقوقی متعدد – آخرین جلسه استماع این هفته در مورد اتهام تجاوز جنسی در دادگاه نیویورک بود – و نقش او در تلاش برای لغو انتخابات 2020.

زمانی که بایدن در سال 2020 ترامپ را به چالش کشید، جمهوری خواه او را در سن و سالش وحشیانه کرد و او را به عنوان «جو خواب آلود» به سخره گرفت و درباره وضعیت روحی او توهین های زمختی ارائه کرد. اگر ترامپ نامزدی حزب خود را به دست آورد، قطعاً این حمله باز خواهد گشت، احتمالاً با شدتی جدید.

بایدن روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا خود را تنها کسی می‌داند که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، گفت: «شاید من تنها کسی نباشم، اما او را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که او چه خطری برای دموکراسی ما ایجاد می‌کند و ما در این راه رفته‌ایم. قبل از.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)