جو بایدن قرار است «اولین بار» استراتژی ایالات متحده در مورد پولشویی را اعلام کند

جو بایدن قرار است برای اولین بار استراتژی ایالات متحده در مورد پولشویی را اعلام کند

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، استراتژی مبارزه با فساد را اعلام خواهد کرد. (فایل)

واشنگتن:

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، دوشنبه یک استراتژی ضد فساد را اعلام خواهد کرد که هدف آن مقابله با دو وسیله اصلی برای پولشویی در ایالات متحده است – معاملات املاک و مستغلات و شرکت های پوسته.

یک مقام ارشد دولت در یک کنفرانس تلفنی پیش از اعلام این خبر گفت: “ما اولین استراتژی دولت ایالات متحده را برای مقابله با فساد منتشر خواهیم کرد.”

دولت قصد دارد مقررات مربوط به معاملات املاک و مستغلات را تشدید کند تا از استفاده آنها برای پولشویی به دست آمده از طریق قاچاق، اختلاس یا رشوه جلوگیری شود.

همچنین هدف آن افزایش شفافیت مالی با شناسایی بهتر چه کسی در پشت شرکت‌های اصلی است.

این مقام گفت: “با توجه به اینکه ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان است، ما درک می کنیم که مسئولیت ویژه ای برای رفع نقص های نظارتی خود داریم.”

این مقام افزود: این شامل شناسایی بهتر مالکان ذی نفع است که به مالکان واقعی دارایی های مالی موجود در شرکت های پوسته اشاره دارد.

کنگره در ژانویه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن شرکت‌های آمریکایی باید مالکان ذینفع خود را به دولت فدرال اعلام کنند. این یک پیشرفت در ایالات متحده بود، جایی که قوانین مربوط به این موضوع بسیار انعطاف پذیر هستند – به عنوان مثال در مکان هایی مانند دلاور، ایالت زادگاه بایدن.

کاخ سفید می‌خواهد معاملات املاک و مستغلات را به‌ویژه زمانی که به صورت نقدی انجام می‌شود، تنظیم کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: بازار املاک و مستغلات آمریکا همچنان به عنوان وسیله ای برای پولشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

در گزارشی که در ماه آگوست منتشر شد، اندیشکده «Global Financial Integrity» (GFI) واشنگتن تخمین زد که در پنج سال گذشته، حداقل 2.3 میلیارد دلار پول کثیف از طریق معاملات املاک و مستغلات در ایالات متحده شسته شده است.

در این بیانیه آمده است: «با این حال، ایالات متحده تنها کشور G7 است که متخصصان املاک و مستغلات را ملزم به رعایت قوانین و مقررات ضد پولشویی (AML) نمی کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)