جو بایدن در بحبوحه افزایش تورم، پاول را به عنوان رئیس فدرال ایالات متحده حفظ می کند

جو بایدن در بحبوحه افزایش تورم، پاول را به عنوان رئیس فدرال ایالات متحده حفظ می کند

جو بایدن از جروم پاول برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو آمریکا استفاده کرد.

پرزیدنت جو بایدن روز دوشنبه جروم پاول را برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو آمریکا انتخاب کرد و به او اجازه داد در حالی که با موجی از تورم بی سابقه مواجه است، پاسخگویی به آسیب های اقتصادی ناشی از کووید-19 را رهبری کند.

این نامزدی که انتظار می‌رود مورد تایید سنا قرار گیرد، به هفته‌ها گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه آیا بایدن دوباره ریاست جمهوری‌خواهان را منصوب کند یا به درخواست‌های اعضای جناح چپ حزب دموکرات خود برای جایگزینی وی با نامزدی مانند لائل برینارد، فرماندار فدرال رزرو، پایان می‌دهد.

بایدن گفت، در عوض، برینارد به عنوان نایب رئیس با نفوذترین بانک مرکزی جهان خدمت خواهد کرد، در حالی که پاول در صندلی راننده باقی خواهد ماند و بر بازگرداندن محرک های همه گیر آن و آغاز احتمالی افزایش نرخ بهره در سال آینده نظارت خواهد کرد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم به جایی که قبل از همه‌گیری بودیم برگردیم، ما باید اقتصاد خود را بهتر بسازیم.»

من مطمئن هستم که تمرکز رئیس پاول و دکتر برینارد بر پایین نگه داشتن تورم، ثبات قیمت ها و ایجاد اشتغال کامل، اقتصاد ما را قوی تر از همیشه خواهد کرد.

پاول واکنش بانک مرکزی به رکود گسترده همه‌گیر را رهبری کرده است، که باعث شد نرخ وام خود را به صفر کاهش دهد و تریلیون‌ها دلار نقدینگی به بازار عرضه کند.

این بانک با احیای اقتصاد این اقدامات را پس گرفته است، اما تورم نیز افزایش یافته است که به کاهش محبوبیت بایدن کمک کرده است.

پاول همچنین تغییری را در سیاست فدرال رزرو انجام داد تا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تر از حد معمول پایین نگه دارد تا اشتغال کامل ایجاد شود، به‌ویژه برای اقلیت‌ها و گروه‌هایی که اغلب محروم هستند.

رئیس فدرال رزرو و دیگر رهبران بانک مرکزی استدلال می کنند که موج تورم موقتی خواهد بود و گفته اند که افزایش نرخ بهره را حداقل تا اواسط سال آینده پیش بینی نمی کنند.

روبیلا فاروقی از اقتصاد فرکانس بالا گفت: «انتصاب مجدد آقای پاول و انتصاب رئیس برینارد یک غافلگیرکننده و علامت تداوم در بانک مرکزی نیست.

– صورت حساب خرج می شود –

پاول 68 ساله توسط دونالد ترامپ، سلف جمهوریخواه بایدن منصوب شد و در سال 2018 پس از اینکه رئیس جمهور وقت تصمیم گرفت برای دومین بار به جانت یلن دموکرات اعطا نکند، به قدرت رسید.

یلن اکنون وزیر خزانه‌داری بایدن است، اما در ماه‌های اخیر با تایید رهبری پاول صحبت کرده و هیچ نامزدی را تایید نکرده است.

پاول باید توسط سنا تأیید شود، سنا که دموکرات‌های بایدن آن را با محدودیت کنترل می‌کنند، هرچند تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که او تعدادی رای از جمهوری‌خواهان در اپوزیسیون دریافت خواهد کرد – یکی از آنها، میت رامنی، بلافاصله قصد خود را برای رأی مثبت تأیید کرد.

با این حال، حداقل سه سناتور دموکرات مخالفت خود را با انتصاب مجدد پاول اعلام کرده اند.

سناتور الیزابت وارن، یکی از مدافعان برجسته قوانین سختگیرانه تر در وال استریت و بانک های بزرگ، با اشاره به “شکست های او در مقررات، آب و هوا و اخلاق”، گفت که به او رای نخواهد داد.

بایدن بر روی جلب موافقت کنگره برای یک لایحه غول پیکر رفاه اجتماعی متمرکز شده است که در طول 10 سال 1.8 تریلیون دلار هزینه می کند.

او برای تحقق این امر به رای تقریباً همه دموکرات‌ها نیاز دارد و انتصاب یک رئیس فدرال رزرو که ممکن است موضع سخت‌تری در مورد بانک‌ها و تغییرات آب و هوایی اتخاذ کند، می‌تواند راهی برای جلب حمایت در میان مترقی‌ها باشد.

برینارد، 59 ساله و تنها دموکرات در شورای حکام بانک مرکزی، به عنوان کاندیدای اصلی برای این سمت تلقی می شد.

– “نور روز کوچک” –

با این حال، جی برایسون، اقتصاددان ارشد بانک شرکتی و سرمایه‌گذاری ولز فارگو، گفت که وقتی نوبت به سؤالات اصلی بانک مرکزی می‌رسد، مانند زمان افزایش نرخ بهره، انتصاب برینارد ممکن است تغییر چندانی نکرده باشد.

برایسون گفت: «از نظر سیاست پولی، ما فکر می کنیم که بین پاول و برینارد روشنایی بسیار کمی وجود دارد.

برینارد نیز باید توسط سنا تایید شود و جایگزین ریچارد کلاریدا جمهوری خواه در نقش نایب رئیس خواهد شد.

بایدن فرصت های دیگری برای تغییر شکل رهبری نهاد پولی دارد.

سه کرسی خالی دیگر در هیئت حکام فدرال رزرو وجود دارد، از جمله پلیس ارشد بانکداری، معاون نظارت، که تا همین اواخر در اختیار راندال کوارلز جمهوری خواه بود.

کاخ سفید گفت، بایدن نامزدهای خود را برای این سمت‌ها تا اوایل دسامبر اعلام کند و “متعهد به بهبود تنوع در ترکیب هیئت مدیره است.”