جو بایدن با تدابیر جدید در میان افزایش Omicron ادعا می کند

کووید در ایالات متحده: جو بایدن به طور رسمی اقدامات جدیدی را برای مبارزه با افزایش کووید اعلام کرد.

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تلاش کرد تا آمریکایی‌ها را در مورد توانایی این کشور برای مبارزه با نوع Omicron که به سرعت در حال گسترش است، اطمینان دهد و گفت که این کشور برای مبارزه با آنچه اکنون نوع غالب ویروس کرونا در ایالات متحده است، “آماده شده است”.

بایدن در یک سخنرانی تلویزیونی رسماً مجموعه ای از اقدامات جدید را برای مبارزه با موج زمستانی – از جمله ارسال نیم میلیارد آزمایش خانگی – اعلام کرد، اما انکار کرد که دولتش نتوانسته است به اندازه کافی برای موج جدید موارد آماده شود.

او از کاخ سفید گفت: «همه ما باید نگران Omicron باشیم، اما نگران نباشیم.

او ادامه داد: «این مارس 2020 نیست. دویست میلیون نفر کاملاً واکسینه شده‌اند. ما آماده‌ایم، بیشتر می‌دانیم. فقط باید متمرکز بمانیم.»

بایدن تاکید کرد که کمپین ایمن‌سازی این کشور به جلوگیری از ابتلا به موارد شدید در میان 62 درصد جمعیتی که اکنون کاملاً واکسینه شده‌اند کمک می‌کند – در حالی که افراد واکسینه نشده را به دلیل کوتاهی در انجام «وظیفه میهنی» سرزنش می‌کند.

او همچنین از همه خواست تا برای افزایش سطح حفاظت خود در برابر سویه بسیار جهش یافته Omicron، یک واکسن تقویت کننده دریافت کنند.

بایدن گفت: همین روز پیش، رئیس جمهور سابق ترامپ اعلام کرد که هدف خود را تقویت کرده است.

وی افزود: فراتر از واکسن، ذخیره تجهیزات پزشکی کشور – از جمله وسایل حفاظت فردی و دستگاه های تنفس مصنوعی – همراه با دانش بیشتر در مورد نحوه مقابله با ویروس بدون تعطیلی مدارس به این معنی است که آمریکا در مقایسه با سال گذشته در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد.

بایدن برنامه دولت خود را برای مبارزه با این افزایش از جمله استقرار پرسنل نظامی در بیمارستان ها، ارسال تجهیزات به ایالت های آسیب دیده و راه اندازی و راه اندازی سایت های جدید آزمایش رایگان اعلام کرد.

دولت فدرال 1000 پزشک، پرستار و پرسنل پزشکی نظامی را بسیج خواهد کرد تا در صورت نیاز در ماه های ژانویه و فوریه در سراسر کشور مستقر شوند.

واشنگتن در حال حاضر تیم های اضطراری بیشتری را به ایالت های میشیگان، ایندیانا، ویسکانسین، آریزونا، نیوهمپشایر و ورمونت می فرستد.

یکی از چشم نوازترین اقدامات، اعلام این بود که دولت 500 میلیون آزمایش خانگی را برای آمریکایی هایی که به دنبال آن هستند ارسال می کند.

این امر ایالات متحده را با کشورهای ثروتمندی که در آن‌ها آزمایش‌ها به‌طور گسترده به‌صورت رایگان یا با هزینه کم در دسترس هستند، هماهنگ‌تر می‌کند – اما این اقدام تنها زمانی در ژانویه آغاز می‌شود.

“سریعتر از چیزی که کسی فکر می کرد”

دولت بایدن به دلیل عدم آمادگی خود برای موج پنجم زمستانی، موج پنجم آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفته است.

اما کنترل این ویروس در کشوری که واکسیناسیون و پوشیدن ماسک به مسائل سیاسی تفرقه‌انگیز تبدیل شده‌اند و دستورات فدرال به نبردهای حقوقی طولانی‌مدت ختم می‌شود، دشوار است.

بایدن تلاش کرده است تا دستورات واکسن را بر مشاغل خصوصی و کارمندان فدرال تحمیل کند، اما در هفته های اخیر به چیزی بیش از درخواست علنی مردم برای دریافت واکسن متوسل شده است.

تست‌های خانگی در حال حاضر در سراسر کشور به ندرت عرضه می‌شوند، در حالی که صف‌های طولانی در سایت‌های آزمایش رایگان در شهرهای بزرگ وجود دارد – یادآور روزهای اولیه همه‌گیری.

با این حال بایدن گفت که پیش بینی نرخ گسترش Omicron غیرممکن است.

او به یک خبرنگار گفت: «آنچه اتفاق افتاد این بود که ویروس Omicron حتی با سرعت بیشتری از چیزی که کسی فکر می‌کرد پخش شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ممنوعیت سفری که به زودی پس از اولین گزارش وجود نوع Omicron برای چندین کشور جنوب آفریقا اعمال شد، گفت: “من در حال بررسی آن هستم و در زوج بعدی با تیم خود صحبت خواهم کرد. از روزها.”

به نظر می رسد این نوع در استان گوتنگ آفریقای جنوبی، مرکز قبلی آن، به اوج خود رسیده است، در حالی که به نظر می رسد کلیت بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با امواج قبلی کووید در این کشور کاهش یافته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)