جو بایدن احتمالا امروز پیشنهاد انتخابات مجدد را اعلام خواهد کرد

جو بایدن پیش از انتخاب مجدد خود در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «منتظر باشید. (فایل)

واشنگتن:

پس از ماه‌ها تمسخر، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور جو بایدن در نهایت سه‌شنبه نامزدی خود را برای دومین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کند، و در ۸۰ سالگی، جسورانه مرزهای سنی را برای یکی از پر استرس‌ترین شغل‌های کره زمین کنار بزند.

بایدن به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «در جریان باشید.

نه کاخ سفید، نه حزب دموکرات و نه شخص رئیس جمهور تایید نکرده اند که وی اعلام خواهد کرد اما گزارش های متعدد رسانه های آمریکایی به نقل از منابع ناشناس می گویند که این اقدام اوایل روز سه شنبه در یک آدرس ویدئویی انجام خواهد شد.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره این اعلامیه به خبرنگاران گفت: «به زودی به شما اطلاع خواهم داد.

این تاریخ دقیقاً چهار سال پس از اعلام نامزدی بایدن برای انتخابات 2020 که در آن دونالد ترامپ را شکست داد، می‌رسد. این نیز در قالب کم‌کلید یک ویدئو ساخته شد، همانطور که باراک اوباما در سال 2012 برای انتخابات مجدد اعلام کرد.

در مقابل، ترامپ در سال 2019 در یکی از گردهمایی های امضای خود رسماً نامزدی خود را برای دور دوم ریاست جمهوری آغاز کرد.

ترامپ 76 ساله نیز قبلاً پیشنهاد خود را برای بازگشت در سال 2024 اعلام کرده است و علیرغم اینکه متهم به اتهامات جنایی شده است و همچنان تحت چندین تحقیقات دیگر به دلیل اتهامات جدی قرار دارد، پیشتاز اصلی نامزدی حزب جمهوری خواه است.

برنامه روز سه شنبه بایدن در حال حاضر شامل سخنرانی در مورد اقتصاد در اتاق کنفرانس هتل واشنگتن است.

در حالی که یک رویداد کمپین انتخاباتی نیست، موضوع برنامه ریزی شده – “چگونه دستور کار سرمایه گذاری او در آمریکا بازگرداندن تولید، بازسازی طبقه متوسط ​​و ایجاد مشاغل اتحادیه ای با درآمد خوب است” – قرار است در قلب پیام دموکرات در سال 2024 باشد. .

در شب، بایدن و بانوی اول جیل بایدن به همراه رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول، و همسرش کیم کیون هی، از بنای یادبود جنگ کره واشنگتن بازدید کنند و به بایدن فرصتی برای برجسته کردن سیاست خارجی خود بدهند. رکورد.

– اشتیاق کم –

تاریخ نشان می‌دهد که بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور فعلی، فوراً از یک مزیت برخوردار خواهد بود.

ترامپ که به دلیل مدیریتش در مورد همه‌گیری کووید-19 و ترس در میان بسیاری از رای‌دهندگان نوسانی مبنی بر اینکه تهدیدی برای دموکراسی است، به زیر کشیده شد، اولین رئیس‌جمهوری در سه دهه اخیر بود که در انتخابات مجدد شکست خورد.

بایدن همچنین ریاست یک احیای اقتصادی قدرتمند پس از همه گیری را بر عهده دارد – که معمولاً یک عامل کلیدی در تصمیم گیری برای انتخابات ریاست جمهوری است.

با این حال، او با بادهای مخالف منحصر به فردی روبرو است. در میان اینها نگرانی از سن اوست.

زمانی که دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، ۸۲ ساله بود و زمانی که ریاست را ترک کرد، ۸۶ ساله بود. او با 80 سالگی، مسن ترین فرد در دفتر بیضی شکل است.

گزارش رسمی پزشکی در سال جاری نشان داد که بایدن از نظر جسمی در شرایط خوبی است.

اما آهسته راه رفتن رئیس جمهور – علیرغم عادت او به پرتاب چند قدمی دویدن – و لحظات مکرر بند آمدن او در حین سخنرانی در جمع، حتی حامیان را به وحشت انداخته است.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که در آخر هفته منتشر شد نشان داد که 70 درصد آمریکایی‌ها، از جمله 51 درصد دموکرات‌ها، معتقدند که او نباید برای دور دوم نامزد شود. 48 درصد نگرانی در مورد سن او را دلیل اصلی و 21 درصد دیگر آن را دلیل جزئی ذکر کردند.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز در هفته گذشته از جمله کسانی بود که تردیدهای شدیدی را در مورد آمادگی بایدن برای خدمت در خدمت طاقت فرسا دیگر چهار سال پس از پایان این دوره ایجاد کرد.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور همچنین باید آشکارا و بدون خجالت درباره سلامتی خود صحبت کند و به این وانمود کردن که مهم نیست پایان دهد».

در مورد این موضوع، بایدن همیشه پاسخ می دهد “مواظب من باش” — و توضیح می دهد که رای دهندگان باید نه به سن او بلکه به سوابق او در ارائه چندین لایحه سرمایه گذاری تاریخی، رهبری ائتلافی برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه و دیگر دستاوردها در طول یک نمایش درام نگاه کنند. ترم اول پر شد

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)