جو بایدن، کوین مک کارتی: توافق سقف بدهی ایالات متحده: نکات کلیدی

قرارداد سقف بدهی ایالات متحده: نکات کلیدی

جو بایدن این توافق را “سازش” خوانده است

نیویورک:

رئیس جمهور جو بایدن و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به توافقی برای افزایش سقف بدهی دولت و جلوگیری از نکول ویرانگر دست یافتند.

در اینجا، خبرگزاری فرانسه نکات کلیدی این توافق را شرح می دهد، که هنوز باید توسط کنگره تقسیم شده در رای گیری در روز چهارشنبه تایید شود.

آیا هر دو طرف برنده شدند؟

پس از روزها گفتگوهای طولانی و دشوار، این توافق به هر دو طرف اجازه می دهد تا ادعای یک پیروزی را داشته باشند. بایدن آن را «سازش» خواند، در حالی که کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه، آن را «لایق مردم آمریکا» توصیف کرد.

متن 99 صفحه ای یکشنبه شب منتشر شد و این توافق در روزهای آینده مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت.

برخی از خواسته‌های هر دو اردوگاه پذیرفته نشدند، مانند حذف برخی از خلأهای مالیاتی درخواستی دموکرات‌ها، و لغو اعتبارات مالیاتی انرژی پاک که جمهوری‌خواهان به دنبال آن بودند.

نکته اصلی آن

این لایحه که به طور رسمی به عنوان قانون مسئولیت مالی 2023 شناخته می شود، افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری را برای دو سال پیش بینی می کند، به این معنی که بایدن به طور اساسی نیازی به مذاکره مجدد با آن قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024 نخواهد داشت.

این توافق همچنین محدودیت‌های محدودی را بر هزینه‌های فدرال اعمال می‌کند که برخی از جمهوری‌خواهان را خشنود می‌کند، اما کاهش‌های بزرگی را که راست‌گرایان می‌خواستند و دموکرات‌های مترقی از آن مخالفت می‌کردند، انجام نمی‌دهد.

خرج کردن

این قرارداد هزینه های غیرنظامی را برای سال مالی 2024 تقریباً ثابت نگه می دارد از این سال. همچنین طبق لایحه پیشنهادی، افزایش را برای سال 2025 یک درصد محدود می کند.

این توافق برنامه‌های دولت بایدن را برای افزایش هزینه‌های ارتش و سربازان کهنه‌کار مطابق با تورم حفظ می‌کند.

IRS clawback

این معامله همچنین بودجه تخصیص یافته برای توسعه خدمات درآمد داخلی (IRS) را کاهش می دهد. سال گذشته، کنگره 80 میلیارد دلار برای IRS برای تقویت اجرای مالیات تصویب کرد. توافق سقف بدهی 10 میلیارد دلار را برای هزینه در سایر زمینه ها پس می گیرد.

پول خرج نشده کووید

این قرارداد همچنین بخشی از بودجه ای را که کنگره برای همه گیری ویروس کرونا اختصاص داده بود، اما خرج نکرد، پس می گیرد. در بیانیه ای از دفتر مک کارتی آمده است که این قرارداد «میلیاردها بودجه مصرف نشده کووید» را لغو می کند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

هیچ تغییری در Medicaid، برنامه بیمه درمانی دولت برای محروم ترین آمریکایی ها ایجاد نخواهد شد.

الزامات کاری

این قرارداد برای افرادی که از کمک های غذایی فدرال دریافت می کنند یا از رفاه خانواده برخوردار هستند، شرایط کاری تعیین می کند تا طرف جمهوری خواه به پیروزی برسد.

این قرارداد قرار است سنی را که در آن بزرگسالان بدون فرزند ملزم به کار برای دریافت کوپن غذا هستند از 49 به 54 سال افزایش دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)