جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از مهاتما گاندی در سخنرانی اجلاس سران دموکراسی نام می برد

جو بایدن از مهاتما گاندی در سخنرانی اجلاس سران دموکراسی یاد کرد

جو بایدن گفت که دموکراسی ها باید از ارزش هایی دفاع کنند که «ما» را تعریف می کنند. (فایل)

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه از مهاتما گاندی و نلسون ماندلا استناد کرد، در حالی که به کار انجام شده توسط جان لوئیس، عضو کنگره، فعال حقوق مدنی، در سخنان افتتاحیه‌اش در اجلاس سران برای دموکراسی اشاره کرد.

او گفت که جان لوئیس، عضو کنگره، قهرمان بزرگ دموکراسی و حقوق مدنی در سراسر جهان بود و از رهبران بزرگ دیگر – گاندی و ماندلا الهام گرفت.

بایدن گفت: “دموکراسی ها همه یکسان نیستند. ما در مورد همه چیز توافق نداریم. اما انتخاب هایی که قرار است امروز با هم انجام دهیم، به نظر من مسیر آینده مشترک ما را برای نسل های آینده مشخص خواهد کرد.” گفت.

“جان لوئیس، نماینده کنگره، قهرمان بزرگ دموکراسی آمریکایی و حقوق مدنی در سرتاسر جهان بود و از رهبران بزرگ دیگری مانند گاندی و ماندلا درس می‌گرفت و از آنها الهام می‌گرفت. در سخنان آخر، زمانی که در حال مرگ بود، به کشور ما یادآوری کرد که گفت: ” وی افزود: دموکراسی یک دولت نیست، یک عمل است.

بایدن گفت که دموکراسی ها باید از ارزش هایی دفاع کنند که «ما» را تعریف می کنند.

او گفت: «ما باید از عدالت و حاکمیت قانون برای آزادی بیان، تجمع آزاد و مطبوعات آزاد، آزادی مذهب، برای حقوق ذاتی بشر برای هر فرد دفاع کنیم.

لوئیس یکی از رهبران “شش بزرگ” گروه هایی بود که راهپیمایی 1963 در واشنگتن را سازماندهی کرد. او نقش های کلیدی بسیاری را در جنبش حقوق مدنی و اقدامات آن برای پایان دادن به تفکیک نژادی قانونی در ایالات متحده ایفا کرد. او از سال 1987 تا زمان مرگش در سال 2020 در مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت کرد.

او به دلیل سرطان پانکراس درگذشت.

بایدن در اولین روز از اجلاس مجازی “اجلاس برای دموکراسی” که بر چالش های پیش روی دموکراسی های مختلف متمرکز است، سخنرانی افتتاحیه خود را ایراد کرد.

واشنگتن از 110 کشور با چین، روسیه، عربستان سعودی و ده ها کشور دیگر که دعوت نشده اند، دعوت کرده است.