جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، از حکم استرداد آمریکا به دادگاه عالی بریتانیا درخواست تجدید نظر کرد.

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، از حکم استرداد آمریکا به دادگاه عالی بریتانیا درخواست تجدید نظر کرد.

مقامات آمریکایی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را که متولد استرالیا است، به 18 مورد متهم کرده اند.

لندن:

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، روز پنجشنبه درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی بریتانیا علیه حکم دادگاه پایین‌تر در این ماه مبنی بر استرداد وی به ایالات متحده ارائه کرد.

مقامات ایالات متحده آسانژ 50 ساله استرالیایی الاصل را به 18 مورد مربوط به انتشار اسناد و اسناد دیپلماتیک محرمانه نظامی ایالات متحده توسط ویکی لیکس متهم می کنند که به گفته آنها جان افراد را به خطر انداخته است.

در 10 دسامبر، آسانژ یک گام به مواجهه با اتهامات جنایی در ایالات متحده نزدیک شد، پس از آن که واشنگتن در دادگاه عالی لندن در مورد استرداد او به دادگاه تجدید نظر پیروز شد.

دادگاه اعلام کرد که از بسته ضمانت‌هایی که ایالات متحده در مورد شرایط بازداشت آسانژ داده است، از جمله تعهد به عدم نگهداری او در یک زندان به اصطلاح امنیتی حداکثر «ADX» در کلرادو و اینکه می‌تواند به استرالیا منتقل شود، رضایت دارد. در صورت محکومیت محکومیت خود را بگذراند.

دادگاه عالی آخرین دادگاه تجدید نظر بریتانیا است.

نامزد آسانژ، استلا موریس، گفت که حکم دادگاه عالی سه نکته حقوقی از اهمیت عمومی را مطرح می کند که بر تضمین های رویه ای و حقوق بشری طیف گسترده ای از انواع دیگر پرونده ها تأثیر می گذارد.

«طبق قوانین انگلیس، برای اینکه درخواست فرصتی برای بررسی توسط دادگاه عالی داشته باشد، ابتدا همان قضات دادگاه عالی که دستور استرداد جولیان آسانژ را صادر کرده‌اند باید گواهی دهند که حداقل یکی از دلایل تجدیدنظر دادگاه عالی یک موضوع قانونی است. از اهمیت عمومی عمومی برخوردار است.” او در بیانیه ای گفت.

او گفت که درخواست مرخصی برای استیناف در حال حاضر توسط قضات دیوان عالی در حال بررسی است. انتظار نمی رود قبل از هفته سوم ژانویه تصمیم گیری شود.