جهش Omicron در مقایسه با Delta – RT World News

دانشمندان ایتالیایی تصویری ارائه کرده‌اند که جهش‌های نوع جدید ویروس کرونا Omicron را نشان می‌دهد. این گونه که تصور می شود از جنوب آفریقا منشا گرفته است، قبلاً هشدار را در چندین کشور در سراسر جهان ایجاد کرده است.

تصویری از سویه جدید که روز شنبه توسط بیمارستان Bambino Gesu ایتالیا رونمایی شد، Omicron را در مقایسه با نوع دلتا، یکی از مسری ترین سویه های Covid-19، نشان می دهد.

نوع Omicron دارای جهش های قابل توجهی بیشتری در مقایسه با Delta است، به ویژه در مناطقی که مستقیماً با سلول های انسانی در تعامل هستند. در تصویری که دانشمندان رونمایی کردند، نقاط داغ جهش با رنگ قرمز مشخص شده است.

“این یک “عکس” به معنای بسیار گسترده است، این یک مدل است که در آزمایشگاه ساخته شده است.” یک نماینده بیمارستان به نقل از ریانووستی گفت.


بیگ فارما از برنامه های خود برای سویه Omicron پرده برداری کرد

دانشمندان خاطرنشان کردند که تغییرات نشان می دهد که ویروس ممکن است به خوبی با انسان سازگار شده باشد. با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا ترکیب این جهش‌ها واقعاً Omicron را در مقایسه با تکرارهای قبلی Covid-19 خطرناک‌تر می‌کند یا خیر.

سویه جدید که روز جمعه رسماً توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان “نوعی نگران کننده” شناخته شد، برای اولین بار در اوایل این ماه در بوتسوانا شناسایی شد. اعتقاد بر این است که این سویه قبلاً در یکی از مناطق آفریقای جنوبی غالب شده است و با انواع دیگر کووید-19 مبارزه می کند.

نوع جدید در حال حاضر فراتر از قاره آفریقا گسترش یافته است، با هنگ کنگ، اسرائیل، بلژیک، آلمان و بریتانیا اولین موارد ابتلا را تایید کرده اند، و سایر کشورها در حال بررسی عفونت های مشکوک هستند. ظهور Omicron در حال حاضر باعث محدودیت های جدیدی شده است، به طوری که تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا سفرهای هوایی هفت کشور جنوب آفریقا را به حالت تعلیق درآورده اند. کشورهای خارج از بلوک، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، محدودیت‌های مشابهی را اعمال می‌کنند، در حالی که اسرائیل سخت‌ترین محدودیت‌های جهان را تا کنون انجام داده و عملاً ورود همه اتباع خارجی را به کشور ممنوع کرده است.