جهان چندقطبی در خطر جنگ سرد جدید است – رئیس صندوق بین المللی پول – RT World News

کریستالینا جورجیوا هشدار داد که رد جهانی شدن برای اتحادهای تجاری رقیب پایان بدی خواهد داشت

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول هشدار داد که اجازه دادن به اقتصاد جهانی برای تقسیم شدن به بلوک های تجاری خودکفا می تواند جنگ سرد دیگری را آغاز کند. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در روز پنجشنبه صحبت می کرد.

او با اذعان به اینکه وقایع اخیر مانند همه‌گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین، نقص‌های جهانی‌سازی را آشکار کرده و اهمیت کنترل زنجیره‌های تامین حیاتی را برجسته کرده است، استدلال کرد که دولت‌ها برای تامین امنیت اقتصاد خود نباید بیش از حد به داخل چرخش کنند.

سوال این است که آیا می‌توانیم مصمم‌تر برای افزایش امنیت منابع باشیم اما جهان را تا آنجا که وارد جنگ سرد دوم می‌شویم سوق ندهیم؟جورجیوا با اصرار پرسید:من معتقدم امکان پذیر است.


افزایش سرسام آور بدهی ملی آمریکا - صندوق بین المللی پول

اگر نتوانیم منطقی تر باشیم، آنگاه مردم در همه جا وضعیت بدتری خواهند داشتاو در حالی که خواستار “کمی خونسردی بیشتر

کشورهای G7 روز چهارشنبه بیانیه ای منتشر کردند که در آن بر اهمیتافزایش انعطاف پذیری زنجیره تامینو قول همکاری با کشورهای کم درآمد و متوسط ​​را داد. این پیام به طور گسترده ای بیانگر تمایل مشترک این گروه برای تشکیل یک زنجیره تامین جدید است که به شدت به چین متکی نیست.

هزینه درازمدت تکه تکه شدن تجارت می تواند به 7 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی برسد، یا 12٪ با اضافه کردن “جداسازی تکنولوژیکیجورجیوا در طی سخنان افتتاحیه خود در جلسه مدعی شد و از همکارانش خواست کهافزایش همکاری های بین المللیبرای حفظ جریان سرمایه – به ویژه سرمایه گذاری خارجی.

یک مقاله کاری صندوق بین المللی پول که در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفت، استدلال کرد که اجازه دادن به اقتصاد جهانی برای جدا شدن به اقتصاد تحت رهبری ایالات متحده.دموکراتیکغرب از یک سو و چین، روسیه و دیگر رقبای آمریکا از سوی دیگر، برای کشورهای کوچکتر فاجعه بار خواهد بود.

نگرانی‌ها در مورد کابل‌های ارتباطی زیردریایی چین پس از بسته شدن در ساخت شعبه جدید شبکه بین‌المللی موجود افزایش یافته است و برخی کارشناسان نگرانند که نتیجه آن دو اینترنت باشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز قصد دارد میزبان نشستی در مورد ایجاد یک “چارچوب مالی جدیدبرونو لومر، وزیر دارایی او به خبرنگاران گفت و توصیه کرد که از جدایی کامل از چین خودداری کنید. این اعلام پس از درخواست ماکون از اتحادیه اروپا برای تلاش برای «استقلال استراتژیک” از ایالات متحده مورد استقبال بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفت.

درگیری در اوکراین خزانه و ذخایر تسلیحات اروپا را از طریق کمک مستقیم به کی یف و افزایش هزینه جایگزینی انرژی تحریم شده روسیه با جایگزین های گران تری مانند گاز طبیعی مایع آمریکا، خالی کرده است.

در همین حال، کشورهای بریکس در حال بحث در مورد صدور یک ارز مشترک هستند که باعث ناراحتی واشنگتن شد، چرا که برای حفظ ارزش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی در میان تورم نزدیک به رکورد و سطوحی که تاکنون دیده نشده بود، متکی است.