جنگ تایوان هیچ برنده ای نخواهد داشت – کانبرا – اخبار جهانی RT

وزیر خارجه استرالیا معتقد است که پیمان AUKUS بهترین راه برای جلوگیری از درگیری با چین بود

جنگ بر سر تایوان خواهد بود “فاجعه بار برای همه” و وجود خواهد داشت “بدون برنده واقعی” پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه گفت که اولویت کانبرا کاهش دمای بین ایالات متحده و چین است.

وونگ که در باشگاه مطبوعاتی ملی صحبت می کرد، به شدت به آن انتقاد کرد “دیوانه” حدس و گمان – با اشاره به سریال اخیر “هشدار قرمز” در دو روزنامه مهم – در مورد یک درگیری تایوان، به نام آن “خطرناک ترین بازی های سالنی.” ایج و سیدنی مورنینگ هرالد ماه گذشته گزارش داده بودند که چین ممکن است “تهاجم کردن” این جزیره در عرض سه سال

وونگ گفت استرالیا با هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت موجود و همچنین تهدید به زور یا اجبار مخالف است. کانبرا نمی خواهد شاهد رقابت قدرت های بزرگ بین ایالات متحده و چین باشد “مراقبت به درگیری” وی افزود، با اشاره به اینکه منطقه با آن مواجه است “متخاصم ترین شرایط در دهه های اخیر.”

وظیفه دولت استرالیا این بود که “تعارض احتمالی را کاهش دهید، در حالی که فشار را بر دیگران برای انجام همین کار افزایش دهید.” وونگ به خبرنگاران گفت. ممکن است امروز به تعداد روزنامه‌ها به فروش نرسد، اما به شما کمک می‌کند که آنها را برای مدت طولانی‌تری بفروشید.»


سفیر سابق استرالیا: «استرالیا در خطر تبدیل شدن به اوکراین آسیایی به عنوان جنگجوی نیابتی آمریکا علیه چین است»

وونگ از پیمان اخیر AUKUS با ایالات متحده و بریتانیا دفاع کرد که باعث شد استرالیا قرارداد زیردریایی های متعارف با فرانسه را به نفع خرید قایق های ایالات متحده و بریتانیا با موتور هسته ای شکست دهد. چین از این اقدام به عنوان تشدید تنش خطرناک انتقاد کرده است.

ما با داشتن قابلیت‌های دفاعی قوی خود و با همکاری با شرکای خود که روی توانایی‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، محاسبات را برای هر متجاوز احتمالی تغییر می‌دهیم.» وزیر امور خارجه گفت.

وونگ گفت که دولت آنتونی آلبانیز، نخست وزیر کنونی، به جای اینکه بخواهد خود را به یک هژمون متصل کند، به دنبال اتکای به خود بود، چیزی که به طور گسترده به عنوان اشاره ای به منتقد برجسته و همکار او در حزب کارگر، پل کیتینگ تلقی می شد.

کیتینگ در بیانیه ای در روز دوشنبه، رویارویی بین ایالات متحده و چین را به عنوان یک بن بست بین این دو توصیف کرد “یک ابردولت ساکن در قاره آسیا و یک قدرت دریایی دوره گرد که به دنبال حفظ برتری است.” بحث بر سر شکاف بین آنها شبیه رویارویی سفت و سخت بلوک در سال 1914 اروپا بود.

وظیفه اصلی سیاست خارجی استرالیا این بود که “این سفتی را نرم کنید” کیتینگ با تشویق این دو قدرت به یافتن زمینه مشترک استدلال کرد. “هیچ چیزی که پنی وانگ امروز از طرف استرالیا گفت، یک ذره به این کار فوری اضافه نمی کند.”

هیچ‌وقت یک دولت کارگری تا این حد از سیاست یا جاه‌طلبی‌های سیاسی بی بهره نبوده است.» کیتینگ که از سال 1991 تا 1996 نخست وزیر بود، اضافه کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: