جسد راهبه چهار سال پس از مرگ سالم پیدا شد، مردم آن را “معجزه” می نامند.

جسد راهبه چهار سال پس از مرگ سالم پیدا شد، مردم آن را

جسد تا 29 مه به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از آن به کلیسای کوچک منتقل خواهد شد.

صدها گردشگر برای دیدن جسد نبش قبر شده یک راهبه کاتولیک که تقریباً چهار سال پس از مرگ او هنوز دست نخورده پیدا شد، به صومعه ای در یک شهر کوچک میسوری می روند. نگهبان گزارش شده است.

بر اساس خبرگزاری کاتولیکخواهر ویلهلمینا لنکستر در 29 می 2019 در سن 95 سالگی درگذشت و در تابوت چوبی به خاک سپرده شد. اسقف نشین کانزاس سیتی-St. جوزف گفت که او گروه بندیکتین مریم، ملکه رسولان را در سال 1995 تأسیس کرد. جسد او در 18 مه 2023 نبش قبر شد، بنابراین می توان آن را به محل استراحت نهایی خود در کلیسای کوچک صومعه منتقل کرد، که این رسم برای بنیانگذاران است.

با باز کردن تابوت، خواهران در حیرت متوجه شدند که جسد نبش قبر شده هیچ نشانه‌ای از پوسیدگی ندارد. بدن راهبه را لایه ای از قالب پوشانده بود. با وجود رطوبت، مقدار کمی از بدن او در طول چهار سال متلاشی شد.

یکی از خواهران که خواست نامش فاش نشود، گفت: «پرسنل گورستان به ما گفتند که در این شرایط فقط استخوان‌ها را انتظار داشته باشیم، زیرا خواهر ویلهلمینا بدون مومیایی کردن و در یک تابوت چوبی ساده دفن شد. نیوزویک.

کثیفی که در اوایل ریخته بود روی اجزای صورت او، به خصوص چشم راست فشار آورده بود، بنابراین ما یک ماسک مومی روی آن گذاشتیم. اما مژه‌ها، موها، ابروها، بینی و لب‌های او همه وجود داشت، فقط دهانش. خواهر اضافه کرد که می خواهم لبخند بزنم.

در آیین کاتولیک، بدنی که پس از مرگ در برابر پوسیدگی معمولی مقاومت می کند، فاسد تلقی می شود و «قدیس های فاسد ناپذیر به حقیقت رستاخیز بدن و زندگی آینده شهادت می دهند». خبرگزاری کاتولیک.

با انتشار این خبر، مردم شروع به هجوم به صومعه برای دیدن جسد او کردند و بسیاری آن را «معجزه میسوری» نامیدند. روی تابلویی کنار بدن نوشته شده است: “لطفاً با لمس بدن خواهر، به خصوص پاهای او، ملایم باشید.”

در همین حال، اسقف نشین کانزاس سیتی-St. یوسف بیانیه ای در مورد این کشف صادر کرد.

اسقف نشین گفت: “وضعیت بقایای خواهر ویلهلمینا لنکستر به طور قابل درک علاقه گسترده ای را ایجاد کرده و سوالات مهمی را مطرح کرده است.” “در عین حال، محافظت از یکپارچگی بقایای خواهر ویلهلمینا برای انجام تحقیقات کامل مهم است… اسقف [James] جانستون از همه مؤمنان دعوت می کند که در این زمان تحقیق برای اراده خدا به دعا ادامه دهند.”’

برخی از متخصصان گفته‌اند که غیرعادی نیست که اجساد در چند سال اول پس از مرگ به خوبی حفظ شوند.

صحبت کردن با CNNنیکلاس وی پاسالاکوا، دانشیار دانشگاه کارولینای غربی و مدیر انسان شناسی قانونی، گفت: «به سختی می توان گفت که این امر چقدر رایج است، زیرا اجساد به ندرت پس از دفن نبش قبر می شوند. اما موارد معروف بسیاری از بقایای انسان به خوبی حفظ شده وجود دارد. نه فقط چیزهایی مانند مومیایی‌های مصری که عمداً حفظ شدند، بلکه چیزهایی مانند اجسام باتلاقی اروپا که هزاران سال به خوبی حفظ شدند، زیرا در محیط‌هایی با اکسیژن کم قرار داشتند که رشد باکتری‌ها و دسترسی به بقایای لاشخورها را محدود می‌کرد.

جسد تا 29 ماه مه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و پس از آن در کلیسا در شیشه ای محصور خواهد شد.