جریمه جریمه به دلیل قطع اندام اشتباه – RT World News

دادگاهی در اتریش یک جراح را به دلیل قطع کردن پای اشتباه یک بیمار مسن به جریمه 2700 یورویی (3060 دلاری) محکوم کرد.

در شهر لینز اتریش، این پزشک 43 ساله به جرم وارد کردن صدمه بدنی از طریق سهل انگاری فاحش گناهکار شناخته شد. به گزارش روزنامه Salzburger Nachrichten، متهم اعتراف کرد کهاشتباه کردن،گفت که قبل از شروع عملیات پای اشتباهی را علامت زده است. با این حال، او اقدام با سهل انگاری فاحش را انکار کرد و دفاعیات استدلال کرد که سیستم کنترل موجود شکست خورده است.


استرالیایی‌ها حملات کوسه‌ها را «برخوردهای منفی» تغییر داده‌اند، زیرا فک واقعاً نمی‌خواهد شما را بخورد، او فقط می‌گوید «سلام».

جراح روز چهارشنبه به مبلغ 2700 یورو (3060 دلار) جریمه شد، اگرچه ممکن است مجبور نباشد نیمی از این مبلغ را بپردازد. این بیمار مسن قبل از ارجاع پرونده به دادگاه فوت کرد و قاضی به پزشک دستور داد که به دلیل رنجی که به همسر مرحومش وارد شده، 5000 یورو (5671 دلار) به بیوه بیمار بپردازد.

رادیو و تلویزیون عمومی اتریش (ORF) به نقل از قاضی به متهم گفت که باید «برای بار دوم یا سوم نگاه کردم،” با توجه به جدی بودن عملیات. جراح از آن زمان به بیمارستان دیگری نقل مکان کرده است و هنوز هم می تواند نسبت به حکم دادگاه تجدید نظر کند. در حال حاضر، هم دادستانی و هم دفاعی وقت گذاشته اند تا اقدامات بعدی خود را بررسی کنند.

به گزارش رسانه های اتریشی، این پرونده در ماه مه در شهر فریشتات رخ داد. بیمار مردی 82 ساله بود که سابقه بیماری از قبل وجود داشت که هر دو پای او را تحت تأثیر قرار داده بود. در 18 مه، او قرار بود از ناحیه بالای زانو در پای چپش قطع شود. وقتی در دادگاه از او پرسیدند که چرا پای راست را علامت زده است، جراح پاسخ داد:من فقط نمی دانم.

تیمی که وظیفه معاینه نهایی بیماران را قبل از جراحی داشتند نیز متوجه اشتباه نشدند. تنها دو روز از عمل جراحی نگذشته بود که با تعویض بانداژهای بیمار توسط پزشکان، خطای جراح مشخص شد. گفته می شود این مرد سالخورده که از دنیا رفته است مجبور به قطع پای دوم خود نیز شده است.

مقامات بهداشتی در ایالت اتریش علیا، جایی که این حادثه رخ داد، به مردم اطمینان دادند که پرونده در Freistadt به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و آموزش های امنیتی به روز شده است.