جاسوس “آسیب دیده” بریتانیا فرزند خود را به قتل رساند – تایمز – اخبار RT World

اسناد فاش شده حاکی از آن است که یک مامور بریتانیایی که به پاکستان فرستاده شده بود، از نظر روانی برای این کار مناسب نبود

روزنامه تایمز روز شنبه به نقل از اسناد فاش شده دولتی گزارش داد که سرویس های امنیتی بریتانیا یک تبعه بریتانیایی را برای نفوذ به یک اردوگاه جهادی در مرز پاکستان و افغانستان با وجود نگرانی در مورد سلامت روانی او فرستاد. در بازگشت به بریتانیا، جاسوسی که از نظر روانی ناراحت بود، فرزند خود را کشت.

بر اساس اسنادی که روزنامه بریتانیایی مشاهده کرد، این مرد ناشناس توسط ام آی 6 فرستاده شد تا با وجود ثبت بدترین امتیاز ممکن در آزمونی که برای سنجش ثبات عاطفی طراحی شده بود، اردوگاه مورد استفاده افراط گرایان طالبان و القاعده را مستند کند. در این گزارش مدعی شده است که این جاسوس سابقه کیفری نیز داشته و قبلاً دچار اختلال روانی شده است.

بر اساس این اسناد، پس از بازگشت به بریتانیا پس از مأموریت، توسط MI6 ثبت شد که این مرد در وضعیت ناراحتی روانی شدید قرار داشت. او بعداً به قتل فرزند خود اعتراف کرد که با جراحات شدید متعددی مرده بود. او دستگیر و به قتل متهم شد. هیئت منصفه در محاکمه بعدی پذیرفت که جاسوس از بیماری روانی رنج می برد اما او را به قتل مجرم شناخت.

دقیقاً مشخص نیست که این جاسوس چه زمانی برای مأموریت خود به منطقه کوهستانی وزیرستان فرستاده شد، اما روزنامه تایمز گزارش داد که او مأمور شده بود خود را به عنوان یک سرباز جهادی نشان دهد. این منطقه هدف عملیات ضد شورش توسط دولت پاکستان بوده و توسط نیروهای آمریکایی نیز بمباران شده است.


MI5 برای جلوگیری از حمله تروریستی عذرخواهی می کند

در حین انجام مأموریت، ادعا شده است که او مجبور شده است جنگجویان طالبان را که مرده و به شدت مخدوش شده بودند، تمیز و دفن کند. او شاهد سر بریدن خانواده ای بود که متهم به جاسوسی آمریکا بودند و همچنین مجبور بود سر بریده یک کودک را در دست بگیرد.

در گزارش او اشاره شد که وقتی جاسوس به بریتانیا بازگشت، سطح استرس بسیار بالایی داشت. این گزارش می‌گوید که به او یک تعطیلی تمام هزینه‌ها داده شد، اما بعداً یک پزشک اعلام کرد که او به دلیل اختلال روانی قادر به انجام کارهای روزمره نیست.

با توجه به دفاع قانونی این جاسوس، حال او و اطرافیانش بوده است “کاملا نادیده گرفته شده” توسط سرویس های امنیتی بریتانیا او مردی فوق‌العاده آسیب‌پذیر بود و فرزندش در آسیب‌پذیرترین شرایط رها شده بود.» لیام کوتری از Mary Monson Solicitors در نظرات منتشر شده در روز شنبه گفت.

آژانس‌های اطلاعاتی بریتانیا با استناد به سیاست‌های خود از اظهار نظر در زمانی که روزنامه تایمز با آنها تماس گرفت، خودداری کردند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: