جاسوسی مجدد Covid-19 در دادگاه به چالش کشیده شد – RT World News

گروه‌های حقوق بشر در اسرائیل از دادگاه عالی خواسته‌اند تا فرمان دولت را لغو کند که به سرویس امنیت داخلی برای جاسوسی از تلفن‌های همراه به عنوان بخشی از طرحی برای توقف نوع جدید Omicron Covid-19 مجوز داده است.

نخست وزیر نفتالی بنت به شین بت، سرویس امنیت داخلی اسرائیل، به عنوان بخشی از اقدامات اعلام شده روز یکشنبه با هدف جلوگیری از انتشار گونه جدید ویروس Omicron، به شین بت، سرویس امنیت داخلی اسرائیل، گفت که از فناوری ردیابی تلفن که در ابتدا برای اهداف مبارزه با تروریسم توسعه یافته بود، استفاده کند. بنت همچنین اسرائیل را به مدت 14 روز بر روی تمامی مسافران خارجی مهر و موم کرد.

ادامه مطلب


اسرائیل شدیدترین ممنوعیت های جهان را برای مهار سویه Omicron معرفی می کند

چهار گروه حقوق بشر روز دوشنبه به دادگاه عالی اسرائیل شکایت کردند و تصمیم بنت را به چالش کشیدند. “بدبخت و غیرقانونی” و برخلاف حکم قبلی دادگاه.

دادگاه عالی در آوریل 2020 حکم داد که شین بت نمی تواند مجاز به اجرای ردیابی تماس از طریق مقررات اضطراری یا تصمیم دولت باشد، اما باید کنست را تشکیل دهد. [Israel’s parliament] و پیشبرد قانون. بنابراین از سرگیری برنامه از طریق مقررات اضطراری، بی توجهی آشکار به حاکمیت قانون است.» انجمن حقوق مدنی در اسرائیل (ACRI)، یکی از گروه های درگیر، در بیانیه ای گفت.

علاوه بر این، جاسوسی شین بت “نقض اعتماد اساسی بین شهروند و دولت است” ACRI گفت. این برنامه برای اولین بار در مارس 2020، تحت اقدامات اضطراری Covid-19 مجاز شد، اما دادگاه آن را اعلام کرد. “دیگر قابل توجیه نیست” این مارس

فن‌آوری نظارت، مکان تلفن یک فرد را با سایرین اطراف تطبیق می‌دهد تا مشخص شود چه کسی ممکن است با یک حامل احتمالی ویروس تماس نزدیک داشته باشد. یک مقام وزارت بهداشت روز یکشنبه گفت که استفاده از آن خواهد بود “جراحی” و فقط حامل های تایید شده یا مشکوک Omicron را هدف قرار دهید.

اسرائیل دو مورد تایید شده و ده مورد مشکوک دیگر از سویه جدید ویروس دارد که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد. در حالی که اطلاعات در مورد آن هنوز محدود است، پزشکان در آفریقای جنوبی و بوتسوانا گفته اند که به طور قابل توجهی قابل انتقال تر از انواع قبلی است، در حالی که تاکنون فقط علائم خفیفی ایجاد کرده است.

دادگاه عالی به بنت تا سه شنبه فرصت داده است تا به این دادخواست پاسخ دهد.