جاسوسی ایالات متحده از زلنسکی – CNN – RT World News

گفته می شود یک گزارش اطلاعاتی فاش شده نشان می دهد که واشنگتن ارتباطات رهبر اوکراین را شنود کرده است

سی ان ان روز یکشنبه با استناد به گزارش های اطلاعاتی ادعایی که هفته گذشته در فضای مجازی به بیرون درز کرد، گزارش داد که ایالات متحده از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین جاسوسی کرده است.

پرونده های محرمانه فرضی مربوط به درگیری اوکراین و روسیه، از جمله اعزام روزانه از میدان جنگ است.

گفته می شود که ایالات متحده رهبر اوکراین را با استفاده از سیگنال های اطلاعاتی زیر نظر گرفته است، که آژانس امنیت ملی آن را به عنوان ارتباط رهگیری شده از دستگاه های الکترونیکی تعریف می کند. به نقل از یک منبع نزدیک به زلنسکی، این خبر وجود دارد “غافلگیر کننده” وی افزود که مقامات در کیف “عمیقاً” از نشت اطلاعات ناامید شده اند.

به گزارش سی ان ان، یک گزارش اطلاعاتی آمریکا گفته است که در اواخر فوریه، زلنسکی “پیشنهاد مکان های استقرار حمله روسیه در استان روستوف روسیه” با هواپیماهای بدون سرنشین زیرا کی یف سلاح های دوربردی ندارد که بتواند اهدافی را تا این حد مورد هدف قرار دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، سال گذشته گفت که کی‌یف قول داده است که از موشک‌اندازهای چندگانه HIMARS ساخت آمریکا برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده نکند. چندین روزنامه در آن زمان گزارش دادند که برای جلوگیری از تشدید تنش با مسکو، واشنگتن پرتابگرهای تحویل داده شده به اوکراین را اصلاح کرد تا آنها نتوانند پرتابه های دوربردتر شلیک کنند.

پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در کشور همسایه در فوریه 2022، پهپادها برای حمله به فرودگاه‌ها، انبارهای نفت و سایر اهداف در داخل روسیه استفاده شده‌اند. وزارت دفاع روسیه ماه گذشته اعلام کرد که یک اصلاح اوکراینی از Tu-141 Strizh ساخت شوروی (سوئیفت) پهپاد در منطقه تولا در 250 کیلومتری مرز با اوکراین سرنگون شد.


تغییر طرح های نظامی اوکراین پس از افشای اطلاعات پنتاگون - CNN

مسکو مدعی است که کی‌یف از HIMARS و هویتزرهای غربی برای کشتن غیرنظامیان در مناطقی که به تازگی به روسیه اضافه شده است، استفاده کرده است، که اکثر کشورها هنوز آن را بخشی از اوکراین می‌دانند. جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوروژیه پس از برگزاری همه پرسی در ماه سپتامبر به روسیه پیوستند.

سایر اسناد فاش شده نشان می دهد که ایالات متحده همچنین از مقامات دولتی در کره جنوبی و اسرائیل، دو متحد اصلی واشنگتن، جاسوسی کرده است.

دفتر یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که سئول قصد دارد در این مورد گفتگو کند “مسائل مطرح شده” در نتیجه نشت با ایالات متحده. در همین حال، دولت اسرائیل این را رد کرد “محتوا” ادعای یک سند افشا شده پنتاگون مبنی بر اینکه سازمان اطلاعاتی این کشور، موساد، کارکنان و شهروندان خود را به شرکت در اعتراضات خیابانی علیه اصلاحات قضایی برنامه ریزی شده تشویق می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: