توییتر پیوند انجمن قلب آمریکا را به عنوان «ناامن» در مورد واکسن‌های کووید برچسب‌گذاری می‌کند – RT World News

توییتر پس از انتشار چکیده‌ای از تحقیقات مرتبط با واکسن‌های کووید-۱۹ به بیماری‌های قلبی، پیوند وب‌سایت انجمن قلب آمریکا را «ناامن» علامت‌گذاری کرد.

چکیده این مطالعه که به ارتباط احتمالی بین واکسن‌های mRNA کووید و التهاب قلب می‌پردازد، در یکی از مجلات انجمن، Circulation، در 16 نوامبر منتشر شد. این تحقیق به افزایش 14 درصدی در خطر ابتلا به سندرم حاد کرونری در عرض پنج سال اشاره می‌کند. سالها در افرادی که این نوع واکسن تزریق شده است، به این نتیجه رسیدند کهواکس های mRNA به طور چشمگیری التهاب را در اندوتلیوم و انفیلتراسیون سلول های T عضله قلب افزایش می دهند و ممکن است مشاهدات افزایش ترومبوز، کاردیومیوپاتی و سایر رویدادهای عروقی را پس از واکسیناسیون به حساب آورند.


EMA خواستار بازبینی جاب مدرنا است

البته شایان ذکر است که در حالی که انجمن قلب آمریکا چکیده را منتشر کرد، بعداً یک “ابراز نگرانی“به مطالعه بیش از”خطاهای احتمالی” در آن از جمله به اتکای نویسنده به داده های حکایتی و فقدان تحلیل های آماری اشاره می کند. انجمن هشدار داد “چکیده در نسخه فعلی آن ممکن است قابل اعتماد نباشد.علاوه بر این، این مطالعه هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است.

برچسب “ناامن” توییتر تا همین اواخر برای صفحات وب که تصور می‌شد حاوی ویروس‌ها و بدافزارها هستند، محفوظ بود. با این حال، اکنون استفاده از آن برای پوشش مواردی که «محتوای گمراه‌کننده» مشکوک است، گسترش یافته است.

از جمله واکسن هایی که از فناوری mRNA ذکر شده در این مطالعه استفاده می کنند Pfizer-BioNTech و Moderna هستند. واکسن‌هایی از این نوع از یک کپی مهندسی ژنتیک شده از یک مولکول به نام RNA پیام‌رسان (mRNA) برای برانگیختن پاسخ ایمنی استفاده می‌کنند که به موجب آن آنتی‌بادی‌هایی ساخته می‌شوند که در صورت ابتلای گیرنده واکسن به کووید مبارزه می‌کنند.

آژانس دارویی اروپا (EMA) روز جمعه اعلام کرد که بررسی واکسن‌های نوع mRNA افزایش خطر ابتلا به میوکاردیت را در مردان جوان نشان داده است، به ویژه واکسن Pfizer–BioNTech و واکسن توسعه‌یافته توسط Moderna. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ماه گذشته آژانس بررسی کامل همه داده‌های مربوط به اختلالات التهابی قلب را در افرادی که با تزریق کووید مدرنا تلقیح شده بودند، انجام داد.

در ماه نوامبر، کمیته مشورتی واکسن آلمان استفاده از واکسن Comirnaty Pfizer-BioNTech را نسبت به Spikevax مدرنا توصیه کرد و به نگرانی های مشابه اشاره کرد. تعدادی از کشورهای شمال اروپا نیز استفاده از واکسن مدرنا را محدود کرده اند.

در همین حال، مقامات ایالتی نیز شلیک مدرنا را به‌عنوان بالقوه ناامن برای مردان جوان اعلام کرده‌اند. در ماه ژوئن، کمیته مشورتی ایالات متحده در مورد اقدامات ایمن سازی فاش کرد که در مجموع 323 مورد در آمریکایی های زیر 29 سال ثبت شده است که تحت تعریف میوکاردیت یا پریکاردیت، پس از تجویز واکسن قرار می گیرند. در مجموع 309 مورد باید در بیمارستان درمان می شدند.

با این حال، مقامات اروپایی و آمریکایی با تاکید بر این که مزایای استفاده از عکسبرداری هنوز بسیار بیشتر از خطرات احتمالی است، به بررسی این یافته ها پرداختند.