توییتر پاکسازی چک های آبی را آغاز می کند – RT World News

ایلان ماسک، میلیاردر، طرحی را برای حذف علائم تأیید از کاربرانی که هزینه اشتراک پرداخت نمی‌کنند، دنبال کرده است.

علامت‌های آبی ارزشمندی که مفسران برجسته توییتر را از افراد عادی آنلاین متمایز می‌کردند از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ناپدید می‌شوند، زیرا مالک الون ماسک برنامه‌ای را برای حذف برچسب‌های تأیید برای کاربرانی که از پرداخت هزینه اشتراک خودداری می‌کنند، پیش می‌برد.

پاکسازی توییتر از روز پنجشنبه آغاز شد، زیرا حساب‌هایی که حتی میلیون‌ها فالوور دارند – از پاپ فرانسیس گرفته تا کیم کارداشیان مشهور حرفه‌ای تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق – نشان آبی خود را از دست دادند. سایر کاربران مشهوری که دیگر در این پلتفرم تایید نمی شوند عبارتند از: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، جاستین بیبر خواننده پاپ، جک دورسی بنیانگذار توییتر و ستاره فوتبال کریستیانو رونالدو.

ماسک که اکتبر گذشته توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد، در دسامبر گذشته یک سرویس اشتراک را با قیمت 8 دلار در ماه راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می داد برای تأیید اعتبار پرداخت کنند. دارندگان چک مارک قدیمی انحصاری خود را از دست دادند، با توجه به اینکه هر کسی می‌توانست آن را بخرد، و برخی شکایت داشتند که تغییر خط‌مشی به جعل‌کنندگان آنلاین کمک می‌کند. برخی از منتقدان این طرح، مانند مونیکا لوینسکی، کارآموز سابق کاخ سفید – که به واسطه روابط نامشروعش با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا معروف شد- پرسید فالوورهایش برای ارتباط با او در اینستاگرام و “بیشتر مکان های جدید دیگری که تأیید واقعی به نام من دارند.”


رسانه‌های غربی ناگهان از برچسب‌های «تأمین‌شده توسط دولت» توییتر متنفر شدند

دارندگان حساب های برجسته که هنوز چک های آبی خود را تا عصر پنجشنبه داشتند شامل باراک اوباما رئیس جمهور سابق، لبرون جیمز ستاره بسکتبال و تیلور سویفت خواننده پاپ بودند. به صاحبان مشاغل دولتی برجسته، مانند جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و نارندرا مودی، رئیس جمهور هند، تیک خاکستری نشان داده شده است که نشان دهنده یک حساب دولتی تأیید شده است. حساب‌های حداقل برخی از سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی، شامل خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده، هنوز چک خاکستری ندارند.

ماسک استدلال کرده است که تحت برنامه تأیید قدیمی توییتر، تیک آبی از طریق یک اعطا می شود “فاسد و مزخرف” سیستم. سرویس اشتراک آبی توییتر راهی است «با همه یکسان رفتار کنیم» او گفت. “نباید استاندارد متفاوتی برای افراد مشهور وجود داشته باشد.” الزام کاربران به پرداخت هزینه برای تأیید همچنین ممکن است به حذف اکانت های هرزنامه و ربات کمک کند.

توییتر قبلاً گفته بود که از 1 آوریل شروع به حذف علامت‌های آبی قدیمی از حساب‌های بدون اشتراک می‌کند. ماسک بعداً تاریخ را به 20 آوریل بازگرداند، ظاهراً به 420 اشاره کرد که اصطلاحی عامیانه برای ماری جوانا است. بسیاری از مصرف کنندگان این ماده مخدر در 20 آوریل عشق خود را به شاهدانه جشن می گیرند و ماسک اغلب به 420 اشاره می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: