توییتر نزدیک به 3500 حساب تبلیغاتی را در شش کشور تعطیل کرد

توییتر نزدیک به 3500 حساب تبلیغاتی را در شش کشور تعطیل کرد

توییتر 112 حساب مرتبط با یک شرکت Changyu Culture را که به سین کیانگ چین مرتبط بود بسته است (پرونده)

سانفرانسیسکو، ایالات متحده:

توییتر روز پنجشنبه اعلام کرد که نزدیک به 3500 حساب کاربری را که در شش کشور از جمله چین و روسیه تبلیغات طرفدار دولت را منتشر می کردند، بسته است.

توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثریت قریب به اتفاق حساب‌ها بخشی از شبکه‌ای بودند که «روایت‌های حزب کمونیست چین در رابطه با رفتار با جمعیت اویغور در سین‌کیانگ را تقویت می‌کرد».

چین با اتهام نقض شدید حقوق بشر علیه اقلیت قومی در این استان شمال غربی مواجه است، جایی که کارشناسان تخمین می زنند که بیش از یک میلیون نفر در اردوگاه ها زندانی هستند.

به غیر از 2048 حساب مرتبط با کمپین حامی پکن، توییتر همچنین 112 حساب مرتبط با شرکتی به نام Changyu Culture، مرتبط با دولت منطقه ای سین کیانگ را مسدود کرد.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که شرکت مادر فیسبوک متا اعلام کرد که بیش از 500 حساب کاربری را که بخشی از یک کمپین نفوذ مرتبط با چین در ارتباط با کووید-19 بودند، بسته است.

این حساب‌ها ادعاهای یک زیست‌شناس ساختگی سوئیسی، ویلسون ادواردز، مبنی بر دخالت ایالات متحده در تلاش‌ها برای شناسایی منشأ ویروس کرونا را ترویج می‌کرد.

رسانه های دولتی چین در ماه جولای به طور گسترده از “ادواردز” نقل قول کرده بودند، اگرچه چندین روزنامه پس از اینکه سفارت سوئیس در پکن اعلام کرد هیچ اثری از او وجود ندارد، ارجاعات به او را حذف کردند.

توییتر و فیسبوک هر دو در چین ممنوع هستند، اما پکن اغلب از هر دو شبکه اجتماعی ایالات متحده برای تبلیغ مواضع خود در صحنه بین المللی استفاده می کند.

فراتر از چین، توییتر همچنین 16 حساب مرتبط با آژانس تحقیقات اینترنتی را مسدود کرد، یک شرکت روسی که منتقدان آن را مزرعه ترول‌ها می‌نامند و کمپین‌های نفوذ آنلاین طرفدار دولت را اجرا می‌کند.

توییتر نوشت: «این عملیات بر ترکیبی از حساب‌های غیر معتبر و واقعی برای معرفی دیدگاه طرفدار روسیه در گفتمان سیاسی آفریقای مرکزی متکی بود.

روسیه از سال 2018 که گروه زیادی از “مدرسان” را برای آموزش ارتش فرستاد، نفوذ فزاینده ای در جمهوری آفریقای مرکزی داشت.

توییتر افزود: «ما همچنین شبکه‌ای متشکل از 50 حساب کاربری را حذف کردیم که به دولت غیرنظامی لیبی و بازیگران حامی آن حمله می‌کردند و در عین حال از موقعیت ژئوپلیتیک روسیه در لیبی و سوریه حمایت می‌کردیم».

حساب‌های ممنوعه شامل 276 حساب است که محتوای طرفدار دولت در مکزیک را به اشتراک می‌گذارند و «277 حساب ونزوئلا که حساب‌ها، هشتگ‌ها و موضوعاتی را در حمایت از دولت و روایت‌های رسمی آن تقویت می‌کنند».

در آفریقا، 268 حساب کاربری به دلیل هدف قرار دادن گروه حقوق مدنی FichuaTanzania، به همراه 418 حساب که در اوگاندا “درگیر فعالیت های غیراصولی هماهنگ شده” برای ارتقای رئیس جمهور یووری موسوینی بودند، بسته شد.

توییتر گفت: «در بیشتر موارد، حساب‌ها به دلیل نقض‌های مختلف از دستکاری پلتفرم ما و سیاست‌های هرزنامه به حالت تعلیق درآمدند.

مانند دیگر غول‌های رسانه‌های اجتماعی، توییتر به دلیل شکست در مقابله با اطلاعات نادرست در پلتفرم خود و همچنین پست‌های نژادپرستانه، جنسیتی و همجنس‌گرا هراسی، در میان اشکال دیگر سخنان نفرت، با انتقاداتی مواجه شده است.

همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که در اوایل سال آینده یک کنسرسیوم تحقیقاتی تعدیل در توییتر راه اندازی خواهد کرد که “متخصصان از سراسر دانشگاه، جامعه مدنی، سازمان های غیر دولتی و روزنامه نگاری” را گرد هم می آورد تا پیشرفت های احتمالی را مطالعه کنند.

توییتر گفت که به دنبال تأثیرگذاری بر یافته های کنسرسیوم نیست.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)