توطئه کشتن ملکه الیزابت در سفر 1983 به آمریکا توسط FBI فاش شد

توطئه کشتن ملکه الیزابت در سفر 1983 به آمریکا توسط FBI فاش شد

ملکه الیزابت در 8 سپتامبر 2022 درگذشت.

اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) اسناد جدیدی را منتشر کرده است که نشان می دهد ملکه الیزابت در سفرش به ایالات متحده در سال 1983 با یک سوء قصد احتمالی برای ترور روبرو شده است. زندگی در کالیفرنیا 40 سال پیش، طبق گزارشی که در The بی بی سی.

آنها اظهار می کنند که یک افسر پلیس که مرتباً از یک میخانه ایرلندی در سانفرانسیسکو بازدید می کرد، به بازرسان FBI در مورد تماس مردی که در آنجا ملاقات کرده بود، هشدار داد. به گفته پلیس، این مرد مدعی است که به دنبال انتقام از دخترش است که “در ایرلند شمالی با گلوله پلاستیکی کشته شده است”.

“او قصد داشت به ملکه الیزابت آسیب برساند و این کار را یا با انداختن یک شی از پل گلدن گیت به روی قایق بادبانی سلطنتی بریتانیا در زیر آن انجام می داد و یا سعی می کرد ملکه الیزابت را هنگام بازدید از پارک ملی یوسمیتی بکشد.” مدارک. لازم به ذکر است که این تهدید در 4 فوریه 1983 رخ داد که تقریباً یک ماه قبل از دیدار ملکه الیزابت و دوک ادینبورگ بود.

این اسناد همچنین می‌گویند که سرویس مخفی آماده شده بود تا در پاسخ به این تهدید، «مسیرهای پیاده روی پل گلدن گیت را به محض نزدیک شدن قایق تفریحی ببندد». با این حال، مشخص نیست چه اقداماتی در یوسمیتی انجام شده است. اف بی آی هیچ اطلاعاتی در مورد این دستگیری ها منتشر نکرد.

همانطور که در روزنامه گاردینسند دیگری که توسط FBI به صورت آنلاین در دسترس است و مربوط به دیدار دولتی ملکه در سال 1991 از ایالات متحده است، نگرانی های گروه های ایرلندی را برای مخالفت با حضور پادشاه در یک بازی بیسبال و یک رویداد کاخ سفید آشکار می کند.

لازم به ذکر است که لرد مونت باتن، پسر عموی دوم ملکه، در بمب گذاری سال 1979 ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اسلایگو در ایرلند جان باخت.