توسعه‌دهنده ریزتراشه کووید توضیح می‌دهد که چرا مردم خواهان کاشت پاسپورت واکسن هستند – RT World News

یک شرکت سوئدی پس از نمایش ریزتراشه ای که می تواند در زیر پوست کاشته شود و به عنوان اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-19 فرد اسکن شود، بحث هایی را برانگیخت.

فناوری ریزتراشه توسط استارت‌آپ اپی سنتر مستقر در استکهلم توسعه یافته است. این تراشه کوچک پاسپورت واکسن کووید-19 را ذخیره می‌کند که مانند آن به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان اجباری می‌شود. می توان آن را توسط دستگاهی با استفاده از یک پروتکل ارتباطی نزدیک میدان خواند – همان فناوری که توسط کارت های اعتباری و سایر سیستم های پرداخت دیجیتال استفاده می شود.

تراشه را می توان در بازو یا بین انگشت شست و سبابه قرار داد و داده ها از طریق پوست قابل خواندن هستند. یک کد منحصر به فرد، فایل پاسپورت واکسن فرد را روی یک خواننده ایجاد می کند، همانطور که سازندگان آن در ویدئوی نمایشی توزیع شده در رسانه های متعدد نمایش داده می شوند.

مدیر توزیع Epicenter، Hannes Sjoblad، به خبرگزاری AFP گفت که ریزتراشه آن روشی کارآمد برای بررسی وضعیت کووید در یک سینما یا مرکز خرید بدون مراجعه به تلفن همراه ارائه می‌دهد.

“آنچه برای من اهمیت دارد این است که افرادی که کاشت تراشه می‌کنند، این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهند.” Sjoblad گفت. و چون کنجکاو هستند و می خواهند با این فناوری کار کنند.

قیمت ایمپلنت ها 100 یورو (113 دلار) برای هر قطعه است و توزیع کنندگان فناوری درگیر را اینگونه توصیف می کنند. “منفعل” از آنجایی که به تنهایی قادر به تولید سیگنال نیست – اگرچه این امر مانع از برافراشتن پرچم‌های قرمز توسط تراشه‌های Covid با فعالان نشده است.

“یادت می آید زمانی که این فقط یک توطئه بود؟” نماینده ایالات متحده لورن بوبرت (R-Colorado) توییت کرد در واکنش به گزارش های اولیه در مورد ایمپلنت ها.

سوئد در دسامبر اعلام کرد که پاسپورت واکسن در هر مکان یا رویدادی با ظرفیت بیش از 100 نفر مورد نیاز است. بنا بر گزارش ها، حدود 6000 نفر از آن زمان تاکنون ایمپلنت را انتخاب کرده اند.