توافق G7 درباره “مجموعه ابزارهای مشترک” برای مبارزه با “اجبار” اقتصادی چین

توافق G7 در مورد

استراتژی مشترک بر لزوم حفاظت از قدرت های غربی تاکید خواهد کرد.

هیروشیما:

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که گروه 7 روز شنبه در مورد “مجموعه ابزارهای مشترک” برای مبارزه با “اجبار” اقتصادی و محدود کردن خطر تضعیف امنیت ملی توسط صادرات فناوری پیشرفته به چین به توافق خواهد رسید.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در نشست سران گروه 7 در هیروشیما به خبرنگاران گفت که این اقدامات بر زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیرتر برای کشورهای گروه 7 تمرکز خواهد کرد که در حال حاضر در برخی بخش‌ها به شدت به چین متکی هستند.

او افزود که این توافقنامه همچنین شامل «گام‌هایی برای حفاظت از فناوری حساس، مانند کنترل‌های صادرات و اقدامات سرمایه‌گذاری خارجی» خواهد بود.

سالیوان گفت که اختلافات گذشته بین ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا در مورد نحوه برخورد با چین تا حد زیادی کمرنگ شده است.

او گفت که راهبرد مشترک بر لزوم حفاظت از قدرت های غربی و در عین حال اجتناب از رویارویی آشکار با چین تاکید می کند.

وی گفت: «رهبران گروه ۷ امروز نیز با بیانیه‌ای درباره رویکرد مشترک ما، رویکرد همسو با جمهوری خلق چین، اظهارنظر خواهند کرد.

“شما زبان چینی را کاملاً ساده خواهید یافت. این زبان خصمانه یا بیهوده نیست. فقط مستقیم و رک است و عناصر کلیدی درست از بالای آن زبان وجود دارد که از تمایل به روابط پایدار با چین و تمایل صحبت می کند. سالیوان گفت: برای همکاری روی موضوعات مورد علاقه دوجانبه.

همچنین نگرانی‌های ما را بیان می‌کند، اما این نگرانی‌ها برای چین کاملاً شناخته شده است.

سالیوان گفت دیپلماسی “فشرده” از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ژانویه 2021، منجر به “همسویی” G7 در این موضوع شده است.

“فکر می‌کنم دو سال و نیم گذشته منجر به همگرایی شده است که ما چندین سال پیش در مورد موضوعات کلیدی شاهد آن نبودیم. اما این یک سیاست کارتونی یا یک بعدی نیست. این یک سیاست چند بعدی و پیچیده است. برای یک رابطه پیچیده با یک کشور واقعا مهم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)