توافقنامه ائتلاف دولتی جدید آلمان سرانجام امضا شد – RT World News

سوسیال دموکرات های آلمان برای اولین بار در تاریخ این کشور با سبزها و دموکرات های آزاد لیبرال به توافق ائتلافی دست یافتند. وزیر دارایی سابق، اولاف شولز، در آستانه تصدی صدراعظم بعدی است.

توافقنامه ائتلاف جدید روز سه شنبه پس از رای مثبت هر سه حزب به آن در آخر هفته امضا شد. سبزها آخرین نفری بودند که نتایج رای خود را در روز دوشنبه منتشر کردند.

ادامه مطلب


انتخاب صدراعظم جدید آلمان تایید شد

اولاف شولز، معاون سابق صدراعظم و وزیر دارایی در کابینه چهارم آنگلا مرکل، اکنون در راه تبدیل شدن به چهارمین صدراعظم سوسیال دموکرات در تاریخ پس از جنگ آلمان پس از ویلی برانت، هلموت اشمیت و گرهارد شرودر است.

اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) محافظه کار آنگلا مرکل قرار است با متحدان باواریایی خود از اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) برای اولین بار از سال 2005 به مخالفت برود.

سوسیال دموکرات های شولتز نیز در آستانه تصدی وزارتخانه های دفاع، کشور و بهداشت هستند. این دومی اکنون توسط کارل لوترباخ، کارشناس بهداشت سوسیال دموکرات رهبری می‌شود که در طول همه‌گیری کووید-19 به دلیل حمایت از دیدگاه‌های سفت و سخت در مورد اقدامات دولتی و حمایت از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر قرنطینه شناخته شد و برخی پیش‌بینی‌های تلخ انجام داد.

صدراعظم آینده، خود شولز حمایت خود را از واکسیناسیون اجباری در آلمان ابراز کرد و از نمایندگان مجلس خواست تا پیش از پایان سال چنین لایحه ای را ارائه کنند.

کاندیدای صدراعظم سبزها در انتخابات سپتامبر و آنالنا بائربوک، رئیس مشترک این حزب، وزیر امور خارجه جدید آلمان خواهد شد. رهبر سبزها او، رابرت هابک، آماده تبدیل شدن به یک رهبر است “ابر وزیر” و سیاست های اقتصادی، آب و هوا و انرژی را کنترل خواهد کرد. کریستین لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد، پست وزیر دارایی را برعهده خواهد گرفت.

ادامه مطلب


رئیس بعدی آلمان از نمایندگان پارلمان می خواهد تا پایان سال در مورد واکسیناسیون اجباری تصمیم بگیرند

توافقنامه ائتلاف برای اولین بار توسط سه حزب در اواخر نوامبر با این شعار رونمایی شد “جرات پیشرفت بیشتر داشته باشید.” این بلوک سه بخشی متعهد شد تا با سرمایه گذاری هنگفت برای ارتقای زیرساخت های ملی و توسعه صنایع سبز، بزرگترین اقتصاد اروپا را مدرن کند.

بر اساس این قرارداد، دولت جدید قصد دارد درخواست مهاجران برای پاسپورت آلمانی را آسان‌تر کند و به تابعیت دوگانه اجازه دهد، اما همچنین یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز را معرفی کند. سیاست های دیگر شامل حذف تدریجی زغال سنگ تا سال 2030 و دریافت 80 درصد انرژی کشور از منابع تجدیدپذیر، و همچنین افزایش حداقل دستمزد، مقابله با بحران مسکن، کاهش سن رای دادن به 16 سال و قانونی کردن فروش قانونی حشیش است.

پس از چهار دوره متوالی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان، انتخابات سپتامبر شاهد تغییر بزرگی در چشم‌انداز سیاسی آلمان بود، زیرا سوسیال دموکرات‌ها در رقابتی تنگاتنگ بر حزب راست‌مرکز CDU پیروز شدند. این رهبر قدیمی تصمیم گرفت برای پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را نامزد نکند.