تهدید Omicron رشد می کند، کشورها زمان انتظار برای تقویت کننده کووید را کوتاه می کنند

با افزایش تهدید Omicron، کشورها زمان انتظار برای تقویت کننده کووید را کوتاه می کنند

تعداد فزاینده‌ای از کشورها زمان انتظار برای تقویت‌کننده‌های واکسن کووید-۱۹ را از شش ماه به سه ماه کاهش می‌دهند تا از افزایش جدید عفونت‌ها از نوع Omicron جلوگیری کنند.

آنها در حال واکنش به شواهد اولیه هستند که نشان می دهد Omicron سریعتر از نسل قبلی خود، Delta در حال گسترش است و احتمال ابتلا به افرادی که در گذشته واکسینه شده اند یا مبتلا به کووید بوده اند، بیشتر است. با این حال، برخی از دانشمندان می گویند که دادن زودهنگام تقویت کننده ها می تواند سطح حفاظت طولانی مدت واکسن را به خطر بیندازد.

در حالی که داده‌ها محدود هستند، نیم دوجین مطالعه آزمایشگاهی نشان داده‌اند که یک دوره اولیه واکسن کووید-19 – که معمولاً در دو دوز تجویز می‌شود – برای متوقف کردن عفونت از نوع Omicron کافی نیست، اما یک واکسن تقویتی ممکن است کمک کند.

تحقیقات انجام شده در جنوب آفریقا و بریتانیا نشان می‌دهد که این نوع بسیار سریع در حال گسترش است و پیش‌بینی‌هایی را برانگیخته است که به زودی در چندین کشور از دلتا پیشی خواهد گرفت. دانشمندان همچنین در حال تلاش برای تعیین میزان شدید موارد Omicron هستند.

بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، در اوایل سال جاری، دوزهای تقویت کننده را شش ماه پس از تکمیل واکسیناسیون توسط فرد مجاز کردند. در این ماه، کره جنوبی، بریتانیا و تایلند این فاصله را به سه ماه کاهش دادند. بلژیک آن را به چهار ماه کاهش داده است.

فرانسه، سنگاپور، تایوان، ایتالیا و استرالیا زمان انتظار تقویت کننده خود را به پنج ماه کاهش داده اند.

برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده، آفریقای جنوبی و آلمان، به برنامه شش ماهه تقویت کننده پایبند هستند.

فنلاند یک جدول زمانی سه ماهه را برای گروه‌های در معرض خطر توصیه کرده است و معتقد است که کوتاه کردن زمان برای جمعیت عمومی باعث کاهش تعداد بستری‌ها در بیمارستان می‌شود.

اسپانیا و لیتوانی نیز تاکنون تنها به افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، افراد مسن یا آسیب پذیر داروهای تقویت کننده ارائه می دهند، در حالی که هند تصمیمی برای کمپین تقویتی اتخاذ نکرده است. سازمان بهداشت جهانی که به کشورهای ثروتمند گفته بود ارسال اولین دوزهای واکسن کووید را به کشورهای در حال توسعه در اولویت قرار دهند، با توجه به افزایش موارد ابتلا، بیشتر در معرض دید تقویت‌کننده‌ها قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان، داده‌های بیشتری مورد نیاز است، اما این خطر وجود دارد که بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، اثربخشی واکسن‌هایی را که در دوزهای متعدد تجویز می‌شوند، به خطر بیندازند.

دکتر ویلیام شافنر، کارشناس بیماری های عفونی از دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت، گفت: «به طور کلی برای واکسن های چند دوز… سیستم ایمنی اگر زمان لازم برای بلوغ داشته باشد، بهتر عمل می کند.

دفاعیات سیستم ایمنی

در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که تقویت‌کننده‌ها به طور موقت سطح آنتی‌بادی را افزایش می‌دهند، دانشمندان می‌گویند هدف از رژیم واکسن، استخراج نه تنها آنتی‌بادی‌ها، بلکه دفاع‌های خط دوم سیستم ایمنی مانند سلول‌های T است.

دکتر پیتر هوتز، متخصص واکسن در کالج پزشکی بیلور، گفت: “همه اینها برای دور نگه داشتن شما از بیمارستان مفید خواهد بود.”

واکسن‌های چند دوزی سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و به آن زمان می‌دهند تا آن دفاع‌های پشتیبان را مدیریت کند.

دکتر لوسیانو بوریو، دانشمند ارشد سابق اداره غذا و دارو، گفت: “من نگرانم که نمی دانیم چه تاثیری بر بلوغ سیستم ایمنی دوزها دارد. سه ماه فاصله بسیار کوتاهی به نظر می رسد. “

کریستن نوردلاند، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در ایمیلی گفت: ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای تغییر توصیه‌های زمان‌بندی تقویت‌کننده فعلی خود ندارد.

سخنگوی اداره بهداشت عمومی آرکانزاس گفت: از دیدگاه ایمونولوژیک، کوتاه کردن فواصل به کمتر از شش ماه منطقی نیست.

با این حال، برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که فاصله شش ماهه خودسرانه بوده است و داده‌های جمع‌آوری‌شده قبل از ظهور نوع Omicron در ماه نوامبر نشان می‌دهد که ایمنی اندازه‌گیری شده با سطوح آنتی‌بادی از چهار ماه پس از COVID-19 اولیه شروع به کاهش می‌کند. واکسیناسیون

دکتر اریک توپول، مدیر مؤسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس در لا جولا، کالیفرنیا، گفت: «چهار ماه زمانی است که کاهش واقعاً قابل توجه است. Omicron فقط این موضوع را مجبور می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)