تهدید Omicron در تعطیلات کریسمس در اروپا، ایالات متحده

تهدید Omicron در تعطیلات کریسمس در اروپا، ایالات متحده

لندن:

هلند روز یکشنبه قرنطینه شد و احتمال محدودیت‌های بیشتر COVID-19 در دوره کریسمس و سال نو در چندین کشور اروپایی وجود داشت زیرا نوع ویروس کرونا Omicron به سرعت گسترش می‌یابد.

در ایالات متحده، آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی کاخ سفید، از افرادی که در تعطیلات سفر می‌کنند، خواست تا واکسن‌های تقویتی دریافت کنند و همیشه در مکان‌های عمومی شلوغ از ماسک استفاده کنند.

او Omicron را “در سراسر جهان خشمگین” توصیف کرد و گفت که سفر خطر ابتلا به عفونت را حتی در بین افراد واکسینه شده افزایش می دهد.

مراکز شهری هلند عمدتاً خالی از سکنه بودند، زیرا این کشور قرنطینه فوری را آغاز کرد که برنامه‌های کریسمس مردم را به هم ریخت.

مارک روته، نخست وزیر، عصر شنبه تعطیلی را اعلام کرد و دستور داد همه فروشگاه ها به جز فروشگاه های ضروری، و همچنین رستوران ها، آرایشگاه ها، سالن های ورزشی، موزه ها و سایر مکان های عمومی از یکشنبه تا حداقل 14 ژانویه بسته شوند.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد Omicron، یک نوع بسیار مسری که اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد، در سراسر جهان حرکت کرده و در 89 کشور گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت که تعداد موارد Omicron در 1.5 تا 3 روز در مناطقی که سرایت اجتماعی دارند دو برابر می‌شود و اشاره کرد که هنوز اطلاعات زیادی در مورد نوع آن، از جمله شدت بیماری که ایجاد می‌کند، در دست نیست.

در حالی که هلند برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن سیستم مراقبت های بهداشتی خود توسط افزایش موارد مورد انتظار دست به کار شد و بسیاری از زندگی عمومی را تعطیل کرد، چندین دولت اروپایی دیگر در حال بررسی محدودیت های بیشتری هستند – در زمانی که مردم معمولاً پول خود را برای خرید و سرگرمی خرج می کنند. و سفر

بریتانیا روز شنبه افزایش موارد Omicron را گزارش کرد که تا کنون 25000 مورد ثبت شده است. مشاوران دولت گفتند که این می تواند نوک کوه یخ باشد و ساجد جاوید وزیر بهداشت روز یکشنبه برای رد احتمال محدودیت های بیشتر COVID-19 قبل از کریسمس امتناع کرد.

جاوید گفت که دولت توصیه‌های «هوش‌انگیز» دانشمندان خود را جدی می‌گیرد، داده‌ها را «تقریباً ساعتی» تماشا می‌کند و آن را در مقابل تأثیر گسترده‌تر محدودیت‌ها بر حوزه‌هایی مانند مشاغل و آموزش متعادل می‌کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر، پس از یک سری رسوایی ها و گام های اشتباه در حال فروپاشی است و بیش از 100 قانونگذار محافظه کار او این هفته به آخرین اقدامات دولت برای مقابله با کووید-19 رای منفی دادند.

جاوید گفت که جانسون از نظر سیاسی آنقدر ضعیف نیست که در صورت لزوم محدودیت های بیشتری را اعمال کند.

روزنامه های محلی روز یکشنبه گزارش دادند، در ایتالیا، دولت در حال بررسی اقدامات جدیدی برای جلوگیری از افزایش عفونت ها در طول دوره تعطیلات است.

روزنامه Corriere della Sera گزارش داد که پس از برگزاری جلسه با وزرا در 23 دسامبر، نخست وزیر ماریو دراگی می تواند دستور دهد افرادی که واکسینه شده اند نیز آزمایش منفی برای دسترسی به مکان های شلوغ از جمله دیسکوها و استادیوم ها نشان دهند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)