تهاجم ناگهانی وزغ انسان ها و حیوانات خانگی را تهدید می کند – RT World News

ده‌ها داوطلب در حال جمع‌آوری وزغ‌های نیشکر بسیار سمی در شهر Chaotun در تایوان در تلاش برای جلوگیری از انتشار آن‌ها بوده‌اند، در حالی که دانشمندان همچنان در تعجب هستند که چگونه این دوزیستان بزرگ راه خود را به منطقه پیدا کردند.

ما امیدواریم که با جمع آوری آنها برای محافظت از گونه های محلی خود، تأثیرات ناشی از گونه های مهاجم را به حداقل برسانیمیک داوطلب از انجمن حفاظت از دوزیستان تایوان، گواوا تسای، به NBC News گفت.

وزغ های نیشکر که منشاء آمریکای جنوبی و مرکزی هستند و سم آنها در صورت وارد شدن به چشم یا دهان می تواند انسان را بکشد، مدت هاست که برای استرالیا و فیلیپین مورد توجه بوده است. با این حال، آنها هرگز در تایوان ثبت نشدند – تا همین اواخر، زمانی که یکی از ساکنان محلی از وزغ ها در حال لذت بردن در یک باغ اجتماعی عکس گرفت. این عکس به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد و داوطلبان و محققان را بر آن داشت تا اقدامات فوری را انجام دهند.

زمانی که وزغ های نیشکر برای اولین بار کشف می شوند، یک عملیات جستجوی سریع و عظیم بسیار مهم استلین چون فو، دانشمند دوزیست در موسسه تحقیقات گونه های بومی، به خبرگزاری فرانسه و یورونیوز گفت و افزود که وزغ های نیشکر هیچ دشمن طبیعی در تایوان ندارند.

هنگامی که داوطلبان به باغ سبزیجات، جایی که اولین عکس گرفته شد، رسیدند، از کشف 27 دوزیست که سم آنها، همانطور که تجربه استرالیایی نشان می دهد، ممکن است به ویژه برای سگ ها و گربه ها خطرناک باشد، شوکه شدند.


اولین لانه HORNET قاتل آمریکا توسط دانشمندان در ایالت واشنگتن کشف شد (ویدئو)

وقتی آنها شوکه شدم و نگران شدم [the volunteers] بیش از 20 مورد یافت شد. مقابله با این موضوع کار آسانی نیست. ما شروع کردیم به اطلاع رسانی و بسیج همه برای اقدامیانگ یی جو، کارشناس دانشگاه ملی دونگ هوا، گفت.

وی افزود: وجود وزغ های جوان نشان دهنده این واقعیت است که این گونه در حال تولید مثل است.

در طول چند روز گذشته، محیط جستجو به طور مداوم با ده ها وزغ پیدا شده در حال گسترش بود. از آنجایی که هیچ موردی در سایر مناطق تایوان گزارش نشده است، دانشمندانمحتاطانه خوشبین استدر مورد مهار گسترش.

در این بین سعی می کنند علت این موضوع را بفهمند. یک نظریه این است که مردم محلی شروع به پرورش وزغ هایی کردند که علیرغم سمی بودنشان، نمادی از ثروت و خوش شانسی در فرهنگ چینی هستند و می توان آنها را تا 144 دلار فروخت و برخی از دوزیستان بعداً فرار کردند یا توسط صاحبانشان رها شدند.