تنیس بدن بیش از درمان ستاره. چین می گوید، سیاست نکنید

تنیس بدن بیش از درمان ستاره.  چین می گوید، سیاست نکنید

WTA نگرانی هایی را در مورد ایمنی پنگ شوآی ایجاد کرده است.

پکن:

پکن روز پنجشنبه از تعلیق مسابقات انجمن تنیس زنان (WTA) در چین در همبستگی با پنگ شوآی، پس از اینکه این بازیکن اتهام تجاوز جنسی را مطرح کرد و سپس از دید عموم ناپدید شد، خشمگین شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه به طور مستقیم به WTA اشاره نکرد، اما با اشاره به این موضوع گفت که چین “مخالف سیاسی شدن ورزش است”.

روزنامه گلوبال تایمز در سرمقاله ای که توسط روزنامه مردمی حزب حاکم کمونیست منتشر شد، گفت که WTA به روح المپیک خیانت می کند و سیاست را وارد تنیس می کند.

این بیانیه با اشاره به رویداد فوریه که برخی از گروه های حقوق بشری خواستار تحریم آن به دلیل سابقه حقوق بشر چین هستند، افزود: «برخی نیروها در غرب در حال تحریک بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن هستند.

پنگ، بازیکن سابق شماره 1 دونفره جهان، پس از انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی در اوایل نوامبر که در آن ژانگ گائولی، معاون سابق نخست وزیر چین، او را به زور به سکس متهم کرده بود، تقریباً سه هفته در انظار عمومی دیده نشد.

نه ژانگ، که در سال 2018 بازنشسته شد، و نه دولت در مورد اتهام پنگ اظهار نظری نکرده اند و این موضوع در اینترنت به شدت سانسور شده چین مسدود شده است.

انجمن تنیس حرفه ای (ATP) روز پنجشنبه گفت که وضعیت پنگ نگرانی های جدی در داخل و خارج از ورزش ایجاد کرده است.

آندریا گاودنزی، رئیس ATP، گفت: “پاسخ به این نگرانی‌ها تاکنون کوتاه بوده است. ما مجدداً خواستار ایجاد یک خط ارتباط مستقیم مستقیم بین بازیکن و WTA هستیم تا تصویر واضح‌تری از وضعیت او ایجاد شود.”

عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی چین و سازمان‌دهندگان مسابقات نشان می‌دهد که پنگ، یک قهرمان سه المپیک، در اواسط نوامبر در یک شام با دوستان و یک تورنمنت تنیس کودکان در پکن ظاهر شد.

و کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که دومین تماس تصویری با این بازیکن 35 ساله را در روز چهارشنبه پس از تماسی در اواخر ماه گذشته برگزار کرده است.

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که از او حمایت کرده است، به طور منظم در تماس خواهد بود و با ملاقات شخصی در ژانویه موافقت کرده است. این سازمان در بیانیه خود در روز پنجشنبه اضافه کرد که او با توجه به شرایط سختی که در آن قرار دارد، به نظر می رسد “امن و خوب است”.

“چیزهای بزرگتر از تنیس”

با این حال، WTA که مقر آن در ایالات متحده است، متقاعد نشده است، خواهان اطمینان بیشتر در مورد سلامتی او و تحقیقات قبل از بازگشت به بازار پرسود چین است.

استیو سایمون، مدیر اجرایی، روز چهارشنبه گفت: «در حالی که ما اکنون می دانیم پنگ کجاست، من شک دارم که او آزاد، امن است و در معرض سانسور، اجبار و ارعاب نیست.»

او افزود که اگر افراد قدرتمند بتوانند اتهامات تجاوز را سرکوب کنند، برابری زنان با شکست مواجه خواهد شد. من همچنین به شدت نگران خطراتی هستم که همه بازیکنان و کارکنان ما در صورت برگزاری رویدادهایی در چین در سال 2022 با آن مواجه خواهند شد.

سایمون روز پنجشنبه به سی‌ان‌ان گفت که ایمیلی از پنگ دریافت کرده است، اما گفت که فکر می‌کند “100% هماهنگ شده” است و “موقعیت واقعی او” را منعکس نمی‌کند.

از بزرگان سابق زنان بیلی ژان کینگ و مارتینا ناوراتیلووا گرفته تا نواک جوکوویچ شماره 1 مردان، بسیاری در دنیای تنیس WTA را تشویق کردند، WTA که صدها میلیون دلار درآمد تلویزیونی و اسپانسر را از دست خواهد داد.

جان میلمن بازیکن استرالیایی گفت: “موضع بسیار قوی. چیزهای بسیار بزرگتر در جهان از یک بازی تنیس.”

WTA به سرعت در حال گسترش به چین بود، جایی که با قهرمانی لی نا در مسابقات آزاد فرانسه در سال 2011، علاقه محلی بیشتر شد.

چین فقط دو رویداد WTA را در سال 2008 میزبانی کرد، اما 11 سال بعد، 9 رویداد را برگزار کرد – از جمله فینال‌های تور WTA – اگرچه همه‌گیری باعث لغو همه رویدادها به جز یکی در سال جاری و گذشته شد.

یکی دیگر از نهادهای مهم جهانی تنیس، فدراسیون بین المللی تنیس، نیز گفت که از حقوق زنان دفاع می کند و باید به اتهامات پنگ رسیدگی شود.

پنگ در اوایل نوامبر پست کرد که گائولی او را مجبور به رابطه جنسی کرده است و بعداً آنها یک رابطه رضایت‌بخش داشتند. پیغام نیم ساعت بعد پاک شد.

آزار و اذیت و تجاوز جنسی برای سال‌ها به ندرت در چین مطرح می‌شد تا اینکه در سال 2018 جنبش #MeToo آغاز شد، زمانی که دانشجویی استاد خود را به آزار جنسی متهم کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)