تنظیم‌کننده برزیل خواستار محدودیت‌های سفر در آفریقا، Jair Bolsonaro Noncommittal است

تنظیم‌کننده برزیل خواستار محدودیت‌های سفر در آفریقا، بولسونارو غیرمتعهد است

اخبار مربوط به نوع جدید کووید، سهام مسافرتی در برزیل را تحت تاثیر قرار داده است. (فایل)

سائو پائولو، برزیل:

تنظیم‌کننده سلامت برزیل، Anvisa روز جمعه توصیه کرد که سفر از برخی کشورهای آفریقایی به دلیل شناسایی نوع جدید کووید-19 محدود شود، اگرچه مشخص نیست که آیا رئیس جمهور ژایر بولسونارو اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد یا خیر.

Anvisa گفت توصیه آن، که برای اجرا نیاز به تایید دولت دارد، تعلیق فوری پروازها از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، نامیبیا و زیمبابوه است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا در حال حاضر کنترل‌های مرزی را تشدید کرده‌اند، زیرا محققان به بررسی مقاومت این جهش جدید در برابر واکسن می‌پردازند.

وزارت بهداشت برزیل در یادداشت جداگانه ای اعلام کرد که نوع جدید B.1.1.529 به نام Omicron یک تهدید بالقوه در آینده است، اما تأثیر اپیدمیولوژیک آن نامشخص است.

پس از بیانیه آنویسا، بولسونارو به خبرنگاران گفت که در حال بررسی اقدامات مربوط به نوع آن است اما همچنان تاکید کرد که با محدودیت‌های شدید مرتبط با ویروس کرونا مخالف است.

او پس از یک رویداد نظامی در ریودوژانیرو گفت: “برزیل نمی تواند یک قرنطینه دیگر را تحمل کند. ترسیدن فایده ای ندارد.” من اقدامات منطقی انجام خواهم داد.

بولسونارو به طور گسترده توسط کارشناسان بهداشت عمومی به دلیل مدیریت این بیماری همه گیر، انتقاد از قرنطینه، امتناع از پوشیدن ماسک در اماکن عمومی و انتخاب نکردن واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است. برزیل پس از ایالات متحده دومین کشور از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس در جهان است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به کشورها نسبت به اعمال محدودیت های عجولانه سفر به دلیل این نوع هشدار هشدار داده است و گفته است که آنها باید یک “رویکرد علمی و مبتنی بر ریسک” داشته باشند.

آنویسا در یادداشت فنی خود گفت که خارجیانی که حداقل در یکی از شش کشور آفریقایی ذکر شده در 14 روز گذشته بوده اند، نباید اجازه فرود در برزیل را داشته باشند، در حالی که برزیلی هایی که از این کشورها می آیند باید قرنطینه شوند.

آژانس بهداشت گفت: “به نظر می رسد نوع جدید قابلیت انتقال بالاتری دارد.”

آنتونیو بارا تورس، رئیس Anvisa به کانال خبری GloboNews گفت که محدودیت های سفر یک اقدام پیشگیرانه ضروری است و او انتظار دارد که دولت در اسرع وقت تصمیم بگیرد.

اخبار مربوط به این نوع، سهام مسافرتی در برزیل را تحت تاثیر قرار داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)