تماشا کنید طوفان گرد و غبار عظیم شهر استرالیا را فرا گرفت – اخبار RT World

طوفان گرد و غبار عظیم با بادهایی با سرعت 110 کیلومتر در ساعت بخش‌هایی از کوئینزلند استرالیا را درنوردید و بخش‌هایی از ابر قرمز را دوربین‌ها ثبت کردند.

یک ویدئو از طوفان که توسط یک مرد محلی لییم شاو فیلمبرداری شده است، در شبکه های اجتماعی پخش شده است. بسیاری صحنه‌های خارج از شهر بولیا را که روز یکشنبه توسط ابرها بلعیده شد، با چیزی از فرانچایز فیلم «مکس دیوانه» پسا آخرالزمانی مقایسه کردند. شهر بولیا تنها حدود 300 نفر ساکن دارد.

ساکنان طوفان گرد و غبار را بزرگ‌ترین طوفان سال‌های اخیر برای رسانه‌های محلی توصیف کردند و گفتند که آسمان قرمز شد و بادهای بی‌رحم خانه‌های آن‌ها را در حالی که در محل پناه می‌گرفتند، تکان داد، پس از اینکه چند نفر فیلمی از ابر ورودی را گرفتند.

هواشناسان گزارش دادند که طوفان گرد و غبار غیرمعمول بزرگ ناشی از یک رشته طوفان های رعد و برق در این منطقه است. بخش‌هایی از کوئینزلند با بارش شدید باران و هوای سرد در پی گرد و غباری که از آن عبور کرده بود، آسیب دید.

“طوفان ها چیزهای بی نظمی هستند، اما گاهی اوقات آنها با هم سازماندهی می شوند و یکشنبه در امتداد یک خط شکل می گیرند.” هلن کرکوپ، مسئول اداره هواشناسی به Yahoo News Australia گفت.

طوفان گرد و غبار همچنین شهرهای کوه ایسلا، داجارا و اوراندانگی را درنوردید.