تلفن همراه هر شش دقیقه در لندن به سرقت می‌رود – گزارش – اخبار RT World

بر اساس داده‌های اخیراً منتشر شده، روزانه به طور متوسط ​​۲۴۸ تلفن همراه در لندن به سرقت می‌رود که پلیس متروپولیتن لندن در بازیابی دستگاه‌های ربوده شده تا حد زیادی ناکارآمد بوده است.

آمارهای به دست آمده توسط بی بی سی نشان می دهد که بیش از 91000 گزارش دزدی تلفن همراه در لندن در سال 2022 ثبت شده است که به طور متوسط ​​هر شش دقیقه یک مورد است. زمانی که نمونه های گزارش نشده در نظر گرفته می شوند، احتمالاً عدد واقعی بیشتر است.

پلیس متحرک تنها 2 درصد از دستگاه های گزارش شده به عنوان سرقت شده یا تقریباً 1915 دستگاه را بازیابی کرد. در نظراتی که این هفته توسط بی بی سی منتشر شد، پلیس متحرک گفت که مبارزه با چنین سرقت هایی است “دشوار” اما این “عملیات روزانه” به تلاش برای رسیدگی به این مشکل ادامه می دهند.

ناظر پلیس بریتانیا، بازرسی اعلیحضرت نیروی انتظامی و خدمات آتش نشانی و نجات (HMCIFRS)، گفت که آمار فعلی در مورد سرقت تلفن های همراه “غیر قابل قبول و ناپایدار” و اینکه آنها عامل مهمی در درک عمومی از کارآمدی نیروی پلیس لندن هستند.

“سرقت تلفن جرم جزئی نیست” اندی کوک، رئیس بازرس HMCIFRS به بی بی سی گفت. “این به قلب احساس امنیت مردم در جوامع خود ضربه می زند. باید یک حرکت هماهنگ برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشد زیرا این امر مستقیماً بر اعتماد عمومی به توانایی پلیس برای حفظ امنیت آنها تأثیر می گذارد.


با پلیس ملاقات کرد تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که دختران سیاه پوست را برهنه کنند - مطالعه کنند

بخش‌های لندن وست‌مینستر (25899)، کامدن (7892) و ساوت‌وارک (5690) بیشترین تعداد سرقت تلفن‌های همراه را در سال 2022 به ثبت رساندند – با نرخ بازیابی پلیس در هر سه زیر حتی میانگین 2 درصد در کل شهر.

برخی از جدیدترین مدل‌های گوشی‌های موجود در بازار در صورت خرید قانونی، می‌توانند قیمتی معادل 1000 پوند (1240 دلار) داشته باشند. دزدی تلفن همچنین نشان دهنده خطر سرقت هویت است، با توجه به مقادیر زیادی از داده های شخصی ذخیره شده در دستگاه ها – از جمله اطلاعات کارت اعتباری.

یک زن به نام جورجینا بانهام به بی‌بی‌سی گفت که ترسی که پس از دزدیده شدن تلفنش در جنوب لندن احساس کرد، باعث شد تا دو روز از خانه‌اش بیرون نرود. “دانستن اینکه این افراد به داده های من دسترسی دارند وحشتناک بود.” او گفت. “داده های شما فوق العاده ارزشمند است.”

او اضافه کرد که او “اعتماد به پلیس وجود ندارد” پس از اینکه گزارش وی توسط ماموران پیگیری نشد. او همچنین اظهار داشت که توانسته مکان تلفن خود را از لندن تا دبی و در نهایت شنژن در چین ردیابی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: